Pregled bibliografske jedinice broj: 892875
Suradnja obitelji i škole
Suradnja obitelji i škole, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 892875 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradnja obitelji i škole
(Collaboration between families and schools)
Autori
Dekanić, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
20.09
Godina
2017
Stranica
24
Mentor
Lukaš, Mirko
Ključne riječi
oblici, partnerstvo, roditelji, učenik
(forms, partnership, parents, student)
Sažetak
Cilj ovog rada je opisati suradnju obitelji i škole kao njihovoj zajedničkoj aktivnosti. Obitelj i škola su najvažniji čimbenici koji utječu na odgoj djece, pa su stoga upućeni zajednički djelovati i razvijati ravnopravne partnerske odnose. Zbog tog su se razloga u radu analizirali i opisali postojeći oblici suradnje škole i roditelja, prikazala se povijest suradnje obitelji i škole te se naglasila važnost takve suradnje. Promatrano tijekom povijesti ova suradnja i partnerski odnosi između obitelji i škole su se mijenjali a ovisili su o zadaćama i ciljevima škole i uloge obitelji u društvu. Danas postoje brojni oblici i modeli suradnje obitelji s odgojnim institucijama. Najčešći modeli suradnje škole i roditelja u Hrvatskoj su roditeljski sastanci i individualne informacije. Oblike rada možemo podijeliti u dvije skupine, odnosno možemo ih klasificirati kao individualne ili pojedinačne oblike rada i kao skupne oblike rada. U individualne modele suradnje ubrajaju se individualno informiranje, razgovor u školi, razgovor u roditeljskom domu te pismeno informiranje. U skupne modele suradnje ubrajaju se skupno informiranje, grupni razgovori i roditeljski sastanci. Rezultati istraživanja upućuju na činjenicu da je praksa još uvijek daleko od teorije, odnosno utvrdilo se da postoji nizak angažman roditelja u suradničkim aktivnostima sa školom kao i nedovoljna zainteresiranost roditelja za suradnju ili pak nezadovojstvo međusobnom suradnjom. Još uvijek postoji potreba za aktivnijim uključivanjem roditelja u školu, za razvojem međusobne suradnje. Uspostavljanje partnerskih odnosa je iznimno važno jer ovi odnosi pozitivno utječu na djecu čije obitelji aktivno njeguju suradnju sa školom. Djelovanje na poticanju i razvijanju ove suradnje zahtijeva više informiranje roditelja o njihovim mogućnostima suradnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija