Pregled bibliografske jedinice broj: 892611
Spontana improvizacija kao sredstvo postizanja samoaktualizacije, optimalnih i vrhunskih iskustava u glazbenoj naobrazbi
Spontana improvizacija kao sredstvo postizanja samoaktualizacije, optimalnih i vrhunskih iskustava u glazbenoj naobrazbi // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), 1; 95-116 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 892611 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spontana improvizacija kao sredstvo postizanja samoaktualizacije, optimalnih i vrhunskih iskustava u glazbenoj naobrazbi
Autori
Bačlija Sušić, Blaženka
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 65
(2016), 1;
95-116
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
Csikszentmihalyi, djetetov stvaralački izraz kroz glazbu, Elly Bašić, Funkcionalna muzička pedagogija, Maslow
Sažetak
U radu se želi ukazati na važnost poticanja optimalnih iskustava prema teoriji Michaela Csikszentmihalyija (2006) te doživaljaja vrhunskih iskustava i samoaktualizacije pojedinca prema istoimenoj teoriji Abrahama Maslowa (1963) u glazbenoj naobrazbi. S obzirom na značajnu ulogu glazbe kreativnosti, odnosno stvaralaštva u djetetovom cjelovitom razvoju, cilj je rada ukazati na važnost poticanja ovih fenomena u glazbenoj naobrazbi od djetetovih prvih susreta s glazbom i instrumentom. Kao jedan od temeljnih metodičkih postupaka koji vodi navedenu cilju, ističe se djetetov stvaralački izraz putem improvizacije. U radu se prikazuje djetetov istinski doživljaj zvuka i glazbe uz pomoć spontane improvizacije u glazbeno pedagoškom konceptu Funkcionalne muzičke pedagogije Elly Bašić. Zaključeno je da su cjelovitost ličnosti, kreativnost odnosno stvaralaštvo, sloboda i spontanost, djetetov aktivni doživljaj materije te ljubav prema glazbi značajni čimbenici poticanja djetetova stvaralačkog izraza što ističe humanistička i pozitivna psihologija te glazbeno-pedagoški koncept Funkcionalne muzičke pedagogije. Djetetov doživljaj glazbe i zvuka kao rezultat stvaralačkog izraza putem spontane improvizacije potiče doživljaj vrhunskih i optimalnih iskustava te samoaktulizaciju pojedinca u glazbenoj naobrazbi. Doživljaj takvih iskustava razvija u djetetu osjećaj sreće i vrijednosti te ljubavi prema glazbi što nadalje potiče djetetov interes i motivaciju za glazbu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics And Language behavior abstracts (Llba) Library & Information Science Abstracts (Lisa ) MLA International Bibliography Hrčak – Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske