Pregled bibliografske jedinice broj: 892059
Uključenost roditelja u školski život djece
Uključenost roditelja u školski život djece, 2017., diplomski rad, diplomski, FILOZOFSKI FAKULTET, RIJEKA
CROSBI ID: 892059 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uključenost roditelja u školski život djece
(Involvement of parents in school children's lives)
Autori
Škundrić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
FILOZOFSKI FAKULTET
Mjesto
RIJEKA
Datum
12.09
Godina
2017
Stranica
143
Mentor
Zloković, Jasminka
Ključne riječi
uključenost, roditelji, škola, učitelji, školsko postignuće, afterschool programi
(involvement, parents, school, teachers, school achievement, afterschool programs)
Sažetak
Uključenost roditelja u školski život djece povezana je s nizom poboljšanih školskih postignuća osnovnoškolskih i srednjoškolskih učenika uključujući različite indikatore postignuća i razvoja učeničkih karakteristika koje podržavaju postignuće kao što su samoučinkovitost za učenje, percepcija osobne kontrole nad školskim ishodima i samoregulirajuće vještine i znanja, a dobrobiti povezane s roditeljskim angažmanom u afterschool programima kao što je poticanje uspjeha učenika uvelike su u skladu s dobrobitima povezanim s angažmanom roditelja u obrazovanju njihovog djeteta tijekom redovitog školskog dana (Horowitz, Bronte-Tinkew, 2007, prema MetLife, 2012). Osim toga, roditeljski angažman u afterschool programima povećava sudjelovanje mladih u programima, podržava kvalitetu afterschool programa i konstruktivan je utjecaj na roditeljski angažman kod kuće i u školi (Kreider, Westmoreland, 2011, prema MetLife, 2012). Provedeno je i kvalitativno istraživanje na uzorku od 20 učenika viših razreda osnovne škole kako bi se stekao uvid u uključenost roditelja u školski i socijalni život njihove djece iz perspektive učenika viših razreda osnovne škole te ispitale dimenzije roditeljske uključenosti. Dobiveni rezultati pokazuju da su njihovi roditelji dovoljno uključeni u njihov školski i socijalni život, da pokazuju interes za školu i pomažu im pri izvršavanju školskih obaveza. Da je roditeljima važno da budu informirani kako bi mogli pomoći svojoj djeci ukoliko imaju neki problem u školi i iz želje da budu uključeni u život svoje djece. Da su roditelji svojom uključenošću u školski život svog djeteta prenijeli svojoj djeci važnost dobivanja dobrih ocjena za njihovu budućnost te da su roditelji uključeni u socijalni život svoje djece. Oni poznaju djetetove prijatelje što im je izuzetno važno jer brinu za svoju djecu i žele ih zaštititi od lošeg vršnjačkog utjecaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Zloković
(mentor)