Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 891341

Utjecaj jezičnih igara na funkcionalnu pismenost djece mlađe školske dobi


Aladrović Slovaček, Katarina; Skrbin, Anita; Stepanić, Lucija; Varjačić, Ljiljana
Utjecaj jezičnih igara na funkcionalnu pismenost djece mlađe školske dobi // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2017), 1; 11-25 doi:10.15516/cje.v19i0.2434 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 891341 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj jezičnih igara na funkcionalnu pismenost djece mlađe školske dobi
(Influence of language games on functional literacy of younger school-age children)

Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Skrbin, Anita ; Stepanić, Lucija ; Varjačić, Ljiljana

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 19 (2017), 1; 11-25

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
funkcionalna pismenost ; jezične igre ; kreativno mišljenje ; rano učenje hrvatskoga jezika
(creative thinking ; early learning of Croatian language ; functional literacy ; language games)

Sažetak
Temeljni je cilj nastave Hrvatskoga jezika u osnovnoj školi razvoj jezično-komunikacijske kompetencije, odnosno razvoj funkcionalne pismenosti (NPiP, 2006). Upravo bi zato nastava Hrvatskoga jezika trebala na zanimljiv i kreativan način poticati razvoj pismenosti. Kreativnost je temeljni ljudski potencijal koji se sustavnim poticanjem kreativnoga mišljenja u svim dijelovima obrazovnoga procesa i u svakoj razvojnoj dobi može unaprijediti. Da bi se kreativnost u nastavi jezika ostvarila, potrebno ju je poticati koristeći se zanimljivim načinima i izvorima poučavanja, ali i činiti to na nekonvencionalan i originalan način koji će od učenika zahtijevati otvorenost, radoznalost i kritičko promišljanje. Upravo je zato cilj ovoga rada bio ispitati utjecaj provedbe jezičnih igara u nastavi Hrvatskoga jezika, kao kreativnoga oblika poučavanja, na razvoj pismenosti. U istraživanju su sudjelovali učenici trećega i četvrtoga razreda (N = 140) koji su bii podijeljeni na kontrolnu i eksperimentalnu skupinu. Eksperimentalnoj skupini prezentiran je jedan nastavni sat u kojemu su se provele tri jezične igre s ciljem kreativnoga poticanja pismenosti. Rezultati obiju skupina ispitanika uspoređeni su, kao i stavovi prema Hrvatskome jeziku i školi općenito. Pokazalo se da ispitanici vole Hrvatski jezik, ali ne vole školu, da u nastavi Hrvatskoga jezika igre provode tek ponekad, ali se zato svi u nastavi vole igrati jer im je tako nastava zanimljivija. Pokazalo se da djevojčice i učenici trećeg razreda imaju pozitivnije stavove prema sadržajima Hrvatskoga jezika od dječaka i učenika četvrtog razreda. Pokazalo se jednako tako da učenici iz eksperimentalne skupine imaju pozitivniji stav prema Hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu i da pokazuju bolje rezultate u znanju. Bolji rezultati eksperimentalne skupine pokazuju da se u nastavi Hrvatskoga jezika važno što više i što češće koristiti jezičnim igrama kao jednim od kreativnih načina poučavanja pismenosti.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Aladrović Slovaček, Katarina; Skrbin, Anita; Stepanić, Lucija; Varjačić, Ljiljana
Utjecaj jezičnih igara na funkcionalnu pismenost djece mlađe školske dobi // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2017), 1; 11-25 doi:10.15516/cje.v19i0.2434 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Aladrović Slovaček, K., Skrbin, A., Stepanić, L. & Varjačić, L. (2017) Utjecaj jezičnih igara na funkcionalnu pismenost djece mlađe školske dobi. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (1), 11-25 doi:10.15516/cje.v19i0.2434.
@article{article, author = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina and Skrbin, Anita and Stepani\'{c}, Lucija and Varja\v{c}i\'{c}, Ljiljana}, year = {2017}, pages = {11-25}, DOI = {10.15516/cje.v19i0.2434}, keywords = {funkcionalna pismenost, jezi\v{c}ne igre, kreativno mi\v{s}ljenje, rano u\v{c}enje hrvatskoga jezika}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v19i0.2434}, volume = {19}, number = {1}, issn = {1848-5189}, title = {Utjecaj jezi\v{c}nih igara na funkcionalnu pismenost djece mla\dje \v{s}kolske dobi}, keyword = {funkcionalna pismenost, jezi\v{c}ne igre, kreativno mi\v{s}ljenje, rano u\v{c}enje hrvatskoga jezika} }
@article{article, author = {Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina and Skrbin, Anita and Stepani\'{c}, Lucija and Varja\v{c}i\'{c}, Ljiljana}, year = {2017}, pages = {11-25}, DOI = {10.15516/cje.v19i0.2434}, keywords = {creative thinking, early learning of Croatian language, functional literacy, language games}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v19i0.2434}, volume = {19}, number = {1}, issn = {1848-5189}, title = {Influence of language games on functional literacy of younger school-age children}, keyword = {creative thinking, early learning of Croatian language, functional literacy, language games} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font