Pregled bibliografske jedinice broj: 891338
Uloga učitelja u kreativnom poučavanju pismenosti
Uloga učitelja u kreativnom poučavanju pismenosti // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2017), Sp.Ed.1; 27-36 doi:10.15516/cje.v19i0.2433 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 891338 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga učitelja u kreativnom poučavanju pismenosti
(The teacher's role in the creative teaching of
literacy)
Autori
Aladrović, Katarina ; Sinković, Željka ; Višnjić, Nikolina
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 19
(2017), Sp.Ed.1;
27-36
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kreativno mišljenje ; nastava Hrvatskoga jezika ; pismenost ; učitelj ; stavovi učitelja
(creative thinking ; Croatian language teaching ; literacy ; teacher ; teachers’ attitudes)
Sažetak
Učitelj je središnja osoba odgojno-obrazovnoga procesa. U nastavi Hrvatskoga jezika učitelj je i pisani i govorni model svojim učenicima. Upravo je zato jako važno poticati učitelje da u nastavi jezika i jezičnoga izražavanja potiču i razvijaju kreativno mišljenje svojih učenika, osobito potičući traženje različitih rješenja problema na nove i zanimljive načine. Kreativno poučavanje pismenosti uključuje upotrebu različitih metoda i tehnika koje će učenike naučiti da na kreativan način rješavaju postavljene probleme (Hunt i Quaranta, 2014). Istraživanje (Aladrović Slovaček, 2012) pokazuje da su integracija i korelacija u nastavi Hrvatskoga jezika nedovoljno iskorištene te da je deklarativno znanje učenika veće od proceduralnoga. Stoga je cilj ovoga rada ispitati stavove učitelja o poticanju razvoja kreativnoga mišljenja u poučavanju pismenosti u mlađim razredima osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo četrdeset (N = 40) učitelja iz desetak osnovnih škola, različite dobi, različitih godina radnoga staža i različitog zadovoljstva radom u školi. Postavljene su hipoteze potvrđene jer učitelji samo ponekad rabe tehnike i metode koje potiču razvoj kreativnoga mišljenja u poučavanju pismenosti, ali sami sebe doživljavaju kreativnima. Pokazalo se također da su mlađi učitelji kreativniji, a zadovoljniji učitelji češće rabe metode i tehnike kreativnoga mišljenja.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus