Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 891338

Uloga učitelja u kreativnom poučavanju pismenosti


Aladrović, Katarina; Sinković, Željka; Višnjić, Nikolina
Uloga učitelja u kreativnom poučavanju pismenosti // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2017), Sp.Ed.1; 27-36 doi:10.15516/cje.v19i0.2433 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 891338 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga učitelja u kreativnom poučavanju pismenosti
(The teacher's role in the creative teaching of literacy)

Autori
Aladrović, Katarina ; Sinković, Željka ; Višnjić, Nikolina

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 19 (2017), Sp.Ed.1; 27-36

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kreativno mišljenje ; nastava Hrvatskoga jezika ; pismenost ; učitelj ; stavovi učitelja
(creative thinking ; Croatian language teaching ; literacy ; teacher ; teachers’ attitudes)

Sažetak
Učitelj je središnja osoba odgojno-obrazovnoga procesa. U nastavi Hrvatskoga jezika učitelj je i pisani i govorni model svojim učenicima. Upravo je zato jako važno poticati učitelje da u nastavi jezika i jezičnoga izražavanja potiču i razvijaju kreativno mišljenje svojih učenika, osobito potičući traženje različitih rješenja problema na nove i zanimljive načine. Kreativno poučavanje pismenosti uključuje upotrebu različitih metoda i tehnika koje će učenike naučiti da na kreativan način rješavaju postavljene probleme (Hunt i Quaranta, 2014). Istraživanje (Aladrović Slovaček, 2012) pokazuje da su integracija i korelacija u nastavi Hrvatskoga jezika nedovoljno iskorištene te da je deklarativno znanje učenika veće od proceduralnoga. Stoga je cilj ovoga rada ispitati stavove učitelja o poticanju razvoja kreativnoga mišljenja u poučavanju pismenosti u mlađim razredima osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo četrdeset (N = 40) učitelja iz desetak osnovnih škola, različite dobi, različitih godina radnoga staža i različitog zadovoljstva radom u školi. Postavljene su hipoteze potvrđene jer učitelji samo ponekad rabe tehnike i metode koje potiču razvoj kreativnoga mišljenja u poučavanju pismenosti, ali sami sebe doživljavaju kreativnima. Pokazalo se također da su mlađi učitelji kreativniji, a zadovoljniji učitelji češće rabe metode i tehnike kreativnoga mišljenja.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Aladrović, Katarina; Sinković, Željka; Višnjić, Nikolina
Uloga učitelja u kreativnom poučavanju pismenosti // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2017), Sp.Ed.1; 27-36 doi:10.15516/cje.v19i0.2433 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Aladrović, K., Sinković, Ž. & Višnjić, N. (2017) Uloga učitelja u kreativnom poučavanju pismenosti. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (Sp.Ed.1), 27-36 doi:10.15516/cje.v19i0.2433.
@article{article, author = {Aladrovi\'{c}, Katarina and Sinkovi\'{c}, \v{Z}eljka and Vi\v{s}nji\'{c}, Nikolina}, year = {2017}, pages = {27-36}, DOI = {10.15516/cje.v19i0.2433}, keywords = {kreativno mi\v{s}ljenje, nastava Hrvatskoga jezika, pismenost, u\v{c}itelj, stavovi u\v{c}itelja}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v19i0.2433}, volume = {19}, number = {Sp.Ed.1}, issn = {1848-5189}, title = {Uloga u\v{c}itelja u kreativnom pou\v{c}avanju pismenosti}, keyword = {kreativno mi\v{s}ljenje, nastava Hrvatskoga jezika, pismenost, u\v{c}itelj, stavovi u\v{c}itelja} }
@article{article, author = {Aladrovi\'{c}, Katarina and Sinkovi\'{c}, \v{Z}eljka and Vi\v{s}nji\'{c}, Nikolina}, year = {2017}, pages = {27-36}, DOI = {10.15516/cje.v19i0.2433}, keywords = {creative thinking, Croatian language teaching, literacy, teacher, teachers’ attitudes}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v19i0.2433}, volume = {19}, number = {Sp.Ed.1}, issn = {1848-5189}, title = {The teacher's role in the creative teaching of literacy}, keyword = {creative thinking, Croatian language teaching, literacy, teacher, teachers’ attitudes} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font