Pregled bibliografske jedinice broj: 891202
Temeljni aspekti kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja
Temeljni aspekti kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 1/2; 33-53 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 891202 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Temeljni aspekti kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja
(The basic aspects of the cognitive models of child’s musical development)
Autori
Bačlija Sušić, Blaženka
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 157
(2016), 1/2;
33-53
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
djetetov kognitivni razvoj, kognitivni modeli djetetovog glazbenog razvoja, glazbeni pedagog i psiholog, obrazovna psihologija, psihologija glazbe, razvojna psihologija glazbe.
(child’s cognitive development, cognitive models of child’s musical development, music pedagogue and psychologist, educational psychology, music psychology, developmental psychology of music)
Sažetak
Cilj rada je ukazati na posebnu važnost poznavanja općih razvojnih obrazaca djeteta kod svakog pedagoškog djelatnika s posbenim naglaskom na glazbeno područje. U radu se želi istaknuti značaj temeljenih stručnih kompetencija u radu glazbenog pedagoga koje se, uz glazbeno područje, odnosi na područje obrazovne psihologije, odnosno psihologije glazbe. Osobito je istaknut značaj razvojne psihologije glazbe koja predstavlja novi odnos između razvojne psihologije i glazbenog obrazovanja. Poznavanje temeljnih obrazaca djetetovog kognitivnog razvoja predstavlja ujedno osnovu razumijevanja kognitivnih modela djetetova glazbenog razvoja. Kroz pregled i kritički osvrt na osnovne kognitivne teorije glazbenog razvoja, Gardnerove teorije umjetničkog razvoja(Gardner, 1973.), Teorije učenja glazbe E. Gordona (1977.), Spiralne teorije glazbenog razvoja K. Swanwick i J. Tilman (1986.), Kognitivne teorije glazbenog razvoja M.L. Serafine (1988.) i Teorije razvojne kumulacije J. Bamberger(1991.), zaključeno je da postoje kognitivni stadiji djetetovog glazbenog razvoja, ali ne u smislu univerzalnih stadija Piagetovog tipa. Radom se otkriva velika povezanost i međusobna interakcija između psihologije i obrazovanja te nastavnikove uloge pedagoga i psihologa koja je osobito naglašena kroz principe i filozofiju suvremenog odgoja i obrazovanja. Poznavanjem općih te glazbenih obrazaca djetetovog razvoja, nastavnik će kao refleksivni praktičar moći lakše uočiti određena odstupanja u djetetovom razvojnom procesu te kroz kritičko promišljanje i procjenjivanje svoj rad prilagoditi potrebama svakog pojedinog djeteta. Time će pridonijeti unapređenju kvalitete, kako općeg, tako i suvremenog glazbenog odgojno-obrazovnog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- EBSCO
- ERA-Educational Research Abstracts
- HRČAK