Pregled bibliografske jedinice broj: 890101
Upotreba semiotike u stvaranju vrijednosti u marketingu: primjer pristupanja Republike Hrvatske Europskoj uniji
Upotreba semiotike u stvaranju vrijednosti u marketingu: primjer pristupanja Republike Hrvatske Europskoj uniji, 2016., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet - Zagreb, ZAGREB
CROSBI ID: 890101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba semiotike u stvaranju vrijednosti u marketingu: primjer pristupanja Republike Hrvatske Europskoj uniji
(Using semiotics in value creation in marketing: an example of the Croatia's accession to the European Union)
Autori
Mišić Matej
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet - Zagreb
Mjesto
ZAGREB
Datum
22.09
Godina
2016
Stranica
74
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
semiotika, znak, imidž zemlje, međunarodne integracije, Europska unija
(semiotics, country image, international integrations, European Union)
Sažetak
Rad je posvećen primjeni semiotike u marketingu. Semiotika se šire može definirati kao znanstvena disciplina koja proučava znakove te procese stvaranja značenja u kulturološkoj perspektivi. Svoju primjenu pronašla je u teoriji i praksi mnogih znanstvenih područja pa tako i u marketingu, gdje se može primjenjivati u marketinškoj komunikaciji, istraživanju tržišta, proučavanju ponašanja potrošača, uređenju prodajnih prostora, razvoju novih proizvoda i slično. Svijet potrošača se zapravo sastoji od različitih značenja formiranih od znakova i simbola koji su povezani s njihovim kulturološkim prostorom i vremenom. Imidž zemlje dugi niz godina izaziva veliki interes u marketinškoj teoriji i praksi. Provedena su brojna istraživanja kojima su utvrđeni čimbenici koji utječu na izgradnju, oblikovanje i upravljanje imidžom zemlje. Članstvo u međunarodnim integracijama svakako je jedan od tih čimbenika koji komunicira dostignuti društveni, politički i ekonomski razvoj zemlje. Članstvo u Europskoj uniji predstavljalo je jedan od temeljnih ciljeva hrvatske politike od osamostaljenja. Proslava pristupanja Hrvatske Europskoj uniji označila je važan trenutak u hrvatskoj povijesti, ali to je bila i prilika za komuniciranje imidža, kako domaćoj tako i inozemnoj javnosti. Semiotičkom analizom proslave pristupanja Republike Hrvatske Europskoj uniji nastojalo se istražiti na koji se način semiotika može primijeniti u području imidža zemlje. U radu su identificirani i kritički analizirani znakovi koji su korišteni tijekom proslave u svrhu komunikacije imidža zemlje, analizirano je planiranje, organizacija i realizacija proslave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija