Pregled bibliografske jedinice broj: 889936
Bitna pretpostavka (samo)vrednovanja učitelja: spremnost sudionika
Bitna pretpostavka (samo)vrednovanja učitelja: spremnost sudionika // PEDAGOGY ANDTHE KNOWLEDGE SOCIETY Collected Papers of 2nd Scientific research symposium: Pedagogy and the Knowledge Society / Mijo CindrićVlatka DomovićMilan Matijević (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 385-398
CROSBI ID: 889936 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bitna pretpostavka (samo)vrednovanja učitelja: spremnost sudionika
(ESSENTIAL PRESUPPOSITONS OF TEACHER SELF-EVALUATION:READINESS FOR PARTICIPATION)
Autori
Tot, Daria ; Cindrić, Mijo ; Šimović, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
PEDAGOGY ANDTHE KNOWLEDGE SOCIETY Collected Papers of 2nd Scientific research symposium: Pedagogy and the Knowledge Society
Urednik/ci
Mijo CindrićVlatka DomovićMilan Matijević
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2008
Raspon stranica
385-398
ISBN
978-953-7210-12-0
Ključne riječi
kvaliteta obrazovanja, samovrednovanje učitelja ; spremnost za samovrednovanje
(quality of education ; teacher selfevaluation ; readiness for selfevaluation)
Sažetak
Samovrednovanje utječe na podizanje kvaliteta nastave i učenja, ali i na kompetencije učitelja i učenika, odnosno utječe na kvalitetu ostvarivanja i razvoj školskog kurikuluma. U ovom se radu teorijski analiziraju i objašnjavaju ključni pojmovi iz područja samovrednovanja učitelja. Empirijski dio istraživanja obavljen je na reprezentativnom slučajnom uzorku od 937 ispitanika iz osnovnih škola s područja Primorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije. Uzorak je imao tri poduzorka: učitelje razredne i predmetne nastave ; stručne suradnike i ravnatelje škola ; te učenike osmog razreda. Cilj je bio utvrditi spremnost sudionika samovrednovanja učitelja (učenika, učitelja i vodstva škole) na njegovu provedbu te razinu utjecaja određenih čimbenika. Za sva tri poduzorka ispitani su sljedeći čimbenici: razina (profesionalnih) aspiracija ; otvorenost prema promjenama ; otvorenost prema mogućem riziku od neuspjeha ; voljnost za eksperimentiranje u nastavi i učenju ; otvorenost prema kritici i samokritici ; prethodno iskustvo u samovrednovanju učitelja te potreba i želja za vrednovanjem vlastitog rada i rada (drugih) učitelja. Od učitelja se tražila i prosudba o poznavanju različitih aspekata nastave i poznavanju nastavnog predmeta-struke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1699 - Analitički model praćenja novih obrazovnih tehnologija u cjeloživotnom učenju (Šimović, Vladimir, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb