Pregled bibliografske jedinice broj: 889933
Važnost kulture samovrednovanja u odgoju i obrazovanju
Važnost kulture samovrednovanja u odgoju i obrazovanju // Napredak (Zagreb), 154 (2013), 3; 271-288 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 889933 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost kulture samovrednovanja u odgoju i obrazovanju
(Importance of self-evaluation culture in education)
Autori
Tot, Daria
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 154
(2013), 3;
271-288
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kultura samovrednovanja, profesionalni razvoj učitelja, školsko samovrednovanje, sudionici samovrednovanja
(self-evaluation culture, professional performance of teachers, selfevaluation in schools, participants of self-evaluation)
Sažetak
Bitna pretpostavka za uspješno samovrednovanje jest stalnost njegova provođenja ali i stvaranje kulture samovrednovanja u školi i njezinu okružju, o čemu govore rezultati brojnih istraživanja u svijetu i u Hrvatskoj. Pri tome se naglašava da je razina autonomije škole temeljno polazište i uvjet za ostvarenje svih promjena i uvođenja inovacija. Kultura samovrednovanja podrazumijeva primjereno interpretiranje podataka prikupljenih relevantnim metodološkim postupcima, instrumentima i tehnikama s ciljem otkrivanja uzroka i objašnjavanja okolnosti koje utječu na utvrđivanje stvarnog stanja. U članku je pregled različitih pristupa i shvaćanja važnosti pojedinih sastavnica kulture samovrednovanja u odgoju i obrazovanju te kritički osvrt o stajalištima različitih autora o pitanjima kulture samovrednovanja. Jednako tako ističe se podudarnost i različitost u pristupima i promišljanjima relevantnih teoretičara i istraživača oko bitnih pitanja samovrednovanja kao što su, primjerice, samovrednovanje i profesionalno djelovanje učitelja, poticanje kontinuiranih promjena u svih njegovih sudionika, provedba procesa samovrednovanja s naglaskom na pretpostavke kvalitetnog samovrednovanja, njegovu metodologiju, subjekte vrednovanja kao i metaevaluaciju. Ključne riječi: kultura samovrednovanja, profesionalni razvoj učitelja, školsko samovrednovanje, sudionici samovrednovanja
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Linguistics & Language Behavior Abstracts
- EBSCO
- ERA
- Hrčak