Pregled bibliografske jedinice broj: 888724
Načelo opreznosti i strah
Načelo opreznosti i strah, 2017. (popularni rad).
CROSBI ID: 888724 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Načelo opreznosti i strah
(Precautionary principle and fear)
Autori
Vrček, Valerije
Izvornik
Glas Koncila
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2017
Ključne riječi
načelo opreznosti, industrija, FOMO efekt, marketing
(precautionary principle, industry, FOMO effect, marketing)
Sažetak
Industrija i njezini marketinški sateliti često se koriste generiranjem straha kao mehanizmom kojim privlače potrošače i uvjeravaju ih da kupuju njihove proizvode. Tržišna manipulacija strahom toliko je razvijena i prisutna da je postala tema znanstvenih istraživanja. U sociologiji i psihologiji rabi se pojam »fear appeal« kojim se tumači marketinški pokušaj privlačenja potrošača induciranjem straha. Tako se, na primjer, proizvodi s umjetnim sladilima (aspartam ili acesulfam) prodaju uz plašenje potrošača da je obični šećer – bijela smrt! Niskokalorični slatkiši industrijska su ponuda koja slijedi nakon induciranoga straha od gojaznosti i dijabetesa. U znanosti o marketingu također je prepoznata reklamna taktika koja se naziva FOMO efekt (»Fear Of Missing Out«). Ta skraćenica opisuje »strah od propuštanja« i redoviti je reklamni alat kojim se ljudi plaše ako ne posjeduju najnoviji tip mobitela, pretplatu na komercijalne televizijske programe ili, na primjer, novu kolekciju iz »Zare«. FOMO efekt je strah od zaostalosti i samoće istodobno, a rješava se kupovanjem proizvoda predstavljenih marketinškim porukama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija