Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 888487

Kako, uopće, znamo da je Knifer veliki umjetnik?


Purgar, Krešimir
Kako, uopće, znamo da je Knifer veliki umjetnik?, 2017. (popularni rad).


CROSBI ID: 888487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako, uopće, znamo da je Knifer veliki umjetnik?
(How do we know that Knifer is a great artist in the first place?)

Autori
Purgar, Krešimir

Izvornik
Jutarnji list, Zagreb, subota, 12. 8. 2017.

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad

Godina
2017

Ključne riječi
Julije Knifer, slikarstvo, modernizam, povijest umjetnosti, vizualni studiji
(Julije Knifer, painting, modernism, art history, visual studies)

Sažetak
Jedna od najvećih zabluda povijesti umjetnosti u tumačenju Kniferova djela bila je njegovo pozicioniranje u stilski kontekst suprematizma i konstruktivizma. Pogreška se sastoji u tome što se neoavangardna umjetnost iz šezdesetih godina 20. stoljeća ne poziva na povijesnu avangardu jer joj ova treba kao izvor nadahnuća i revolucionarne snage, nego upravo zbog svijesti da umjetnost više nikada neće posjedovati takvu snagu i autonomiju kao što ju je posjedovala na prijelazu 19. i 20. stoljeća. Najbolji neoavangardni umjetnici zato su oni koji su razumjeli da umjetnost ne može promijeniti svijet, ali može ponuditi novi jezik intelektualne rasprave. Kao što je odlično pokazala Nataša Lah, jedna od sudionica istraživanja “Slika i antislika”, kod Knifera je meandar tek “stilem” koji proizvodi retoričku figuru višeg reda. Jednostavnije rečeno, meandar je kod Knifera vizualna metafora koja nije svodiva na svoje formalno-stilske odrednice. Ili, kao što nam je tijekom svog istraživanja otkrila Irena Paulus, Kniferov meandar je poput dugotrajnog tona u minimalističkoj glazbi La Monte Younga. Možemo li za Youngov jednoličan, beskonačno dugi ton reći da posjeduje imanentnu estetsku kvalitetu jer je vrhunski komponiran, formalno besprijekoran ili perfekcionistički izveden? Ili je riječ o mnogo složenijem kulturalnom kontekstu koji repozicionira ulogu umjetnosti, umjetnika i njegova djela?

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek

Profili:

Avatar Url Krešimir Purgar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Purgar, Krešimir
Kako, uopće, znamo da je Knifer veliki umjetnik?, 2017. (popularni rad).
Purgar, K. (2017) Kako, uopće, znamo da je Knifer veliki umjetnik?. Jutarnji list, Zagreb, subota, 12. 8. 2017.. Popularni rad.
@unknown{unknown, author = {Purgar, Kre\v{s}imir}, year = {2017}, keywords = {Julije Knifer, slikarstvo, modernizam, povijest umjetnosti, vizualni studiji}, title = {Kako, uop\'{c}e, znamo da je Knifer veliki umjetnik?}, keyword = {Julije Knifer, slikarstvo, modernizam, povijest umjetnosti, vizualni studiji} }
@unknown{unknown, author = {Purgar, Kre\v{s}imir}, year = {2017}, keywords = {Julije Knifer, painting, modernism, art history, visual studies}, title = {How do we know that Knifer is a great artist in the first place?}, keyword = {Julije Knifer, painting, modernism, art history, visual studies} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font