Pregled bibliografske jedinice broj: 888280
Žene i muškarci u televizijskim vijestima: glasovi nejednake vrijednosti
Žene i muškarci u televizijskim vijestima: glasovi nejednake vrijednosti // Medijska istraživanja, 23 (2017), 1; 73-100 doi:10.22572/mi.23.1.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 888280 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Žene i muškarci u televizijskim vijestima: glasovi
nejednake vrijednosti
(Women and Men in Television News – The Unequal
Voices)
Autori
Car, Viktorija ; Leaković, Karolina ; Stević, Anja ; Stipović, Jelena
Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 23
(2017), 1;
73-100
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
rodna reprezentacija ; rodna jednakost ; televizija ; vijesti ; autorstvo ; novinari i novinarke
(gender representation ; gender equality ; television ; news ; authorship ; journalists)
Sažetak
Prisutnost ženskih lica, glasova i karaktera u medijima, osobito audio-vizualnim, ima značajan utjecaj na perpetuiranje i/ili kreiranje vrijednosti, stavova i ponašanja publike (građana) koji se tiču roda te rodno stereotipnih obrazaca. U fokusu je ovog istraživanja rodna reprezentacija u središnjim informativnim emisijama HTV-a, Nove TV i RTL-a. Cilj je bio utvrditi postoji li međusobna korelacija između autorstva i zastupljenosti žena i muškaraca u vijestima – tko i o kome izvještava, koga se (re)prezentira, čiji se glasovi čuju? Autorice su istražujući rodnu reprezentaciju nastojale utvrditi je li i u kojoj mjeri spomenuta televizijski posredovana slika svijeta rodno označena. Kvantitativna analiza sadržaja provedena je na uzorku od 3 148 vijesti iz 180 središnjih informativnih televizijskih emisija emitiranih u razdoblju od pet godina (2009. – 2013.). Istraživanje pokazuje kako su žene u središnjim informativnim emisijama zauzele vodeće pozicije: autorice su 42, 6 % analiziranih vijesti, dok su muškarci njih 23, 9 % ; uredničke pozicije ostvaruju u gotovo jednakome omjeru (38, 33 % žene i 39, 44 % muškarci). Međutim, muškarci su vidljiviji kao autori vijesti – ispred kamera pojavljuju se u autorskoj ulozi u četvrtini analiziranih vijesti, dok su žene vidljive tek u jednoj petini. Muškarci se kao voditelji pojavljuju u 60 % analiziranih informativnih emisija. Žene su izrazito podzastupljene kao nositeljice sadržaja vijesti – u toj se ulozi pojavljuju u tek 8, 3 % slučajeva, a muškarci u četiri puta više – 33, 4 %. Izjave muškaraca triput su češće u dnevnicima, dok ženskih glasova uopće nema u 40 % priloga koje potpisuju novinarke te u više od polovine priloga koje potpisuju muškarci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts
- Social Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA)
- Current Index to Journals in Education (CIJE)