Pregled bibliografske jedinice broj: 888102
„Gdje slobode sad su dani što ih Hrvat cijenit zna?" – uglazbljene pjesme Augusta Harambašića u nastavi hrvatskoga jezika i povijesti
„Gdje slobode sad su dani što ih Hrvat cijenit zna?" – uglazbljene pjesme Augusta Harambašića u nastavi hrvatskoga jezika i povijesti // Zbornik radova sa znanstveno-stručnog skupa s međunarodnim sudjelovanjem održanog u Gospiću 7. i 8. svibnja 2015. u okviru V. Dana Šime i Ante Starčevića / Brala-Mudrovčić, Jasminka (ur.).
Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2017. str. 275-303 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 888102 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Gdje slobode sad su dani što ih Hrvat cijenit
zna?" – uglazbljene pjesme Augusta Harambašića u
nastavi hrvatskoga jezika i povijesti
(„Where are the days of freedom that Croat knows
how to appreciate“ -poems by August Harambašić set
to music - example of good practice in teaching
history and croatian language)
Autori
Repar, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova sa znanstveno-stručnog skupa s međunarodnim sudjelovanjem održanog u Gospiću 7. i 8. svibnja 2015. u okviru V. Dana Šime i Ante Starčevića
/ Brala-Mudrovčić, Jasminka - Gospić : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2017, 275-303
Skup
V. Dani Šime i Ante Starčevića: Nove smjernice u odgoju i obrazovanju / Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 07.05.2015. - 08.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
August Harambašić, domoljublje, domovina, glazbena umjetnost, hrvatski jezik, inteligencija, obrazovanje, politika, povijest, sloboda, uglazbljene pjesme
(August Harambašić, patriotism, homeland, musical art, Croatian language, intelligence, education, policy, history, freedom, poems set to music)
Sažetak
Suvremeni obrazovni sustav teži razvijanju posebnih kompetencija učenika, odnosno vještina. Budući da se pojedini nastavni sadržaji unutar nastavnih programa isprepliću, učenicima treba ponuditi modele poučavanja pomoću kojih će znanje iz jednog predmeta moći primijeniti na druge predmete sličnoga sadržaja. Učenicima je katkad teško samostalno uočiti veze i korelacije među predmetima, stoga profesor tu ima ključnu ulogu. Kao primjer korelacije između nastave hrvatskoga jezika, povijesti i glazbene umjetnosti mogu poslužiti uglazbljene pjesme Augusta Harambašića. August Haram- bašić pjesnik je u čijim se stihovima isprepliću motiv drage i motiv domovine. Mnoge su njegove pjesme pisane s ciljem buđenja nacionalne svijesti Hrvata, a neke su i uglazbljene. U radu su obrađene dvije pjesme koje je uglazbio Franjo Serafin Vilhar (Starčevićeva himna, Hrvatska davorija), jedna koju je uglazbio Vilko Novak (Badnjak), jedna koju je uglazbio Ivan pl. Zajc (Zrinjsko- Frankopanka) te dvije koje je uglazbio Gjuro Eisenhuth (Ja te ljubim, Pozdrav). Kroz te se pjesme mogu iščitati Harambašićevi politički stavovi, odnosno težnja za slobodom Hrvatske, ali i njegova osjećajnija, nježnija strana. Kao pristaša Stranke prava koju je utemeljio Ante Starčević, August Harambašić gorljivo je zastupao njezin program. Na temelju uglazbljenih Harambašićevih pjesama učenici će lakše razumjeti povijesni kontekst njihova nastanka. Njihovim će izvođenjem razvijati glazbenu inteligenciju, dok će analizom jezično- stilskih značajki pojedine pjesme razvijati verbalno-lingvističku inteligenciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti