Pregled bibliografske jedinice broj: 887569
Gastronacionalizam
Gastronacionalizam, 2016. (popularni rad).
CROSBI ID: 887569 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Gastronacionalizam
(Gastronationalism)
Autori
Vrček, Valerije
Izvornik
Glas Koncila
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2016
Ključne riječi
COOL, uvoz, marketing
(COOL, import, marketing)
Sažetak
Sve su učestaliji zahtjevi političara i potrošačkih udruga u Europskoj uniji koji žele zakonski obvezati prehrambenu industriju da na svim proizvodima bude jasno naznačeno podrijetlo, mjesto proizvodnje i prerade hrane. Radi se o sustavu COOL (engl. Country Of Origin Labelling, odnosno označavanje zemlje podrijetla). Time se želi obnoviti povjerenje potrošača, osigurati transparentnost proizvodnje i prometa hranom te, možda najvažnije, omogućiti ljudima da kupnjom domaće hrane podrže rad lokalnih proizvođača i očuvaju radna mjesta u vlastitoj zemlji. Prema nedavno objavljenom istraživanju provedenom na sveučilištu u Kasselu, otkriveno je da je njemačkim potrošačima najvažnije podrijetlo proizvoda, odnosno da ljudi preferiraju kupovati hranu koja je proizvedena u susjedstvu (Appetite 2016, 96, 309). Ove je godine rumunjska vlada odlučila ograničiti »slobodu« trgovačkih lanaca te je zakonom određeno da najmanje 51 posto prodajnih artikala mora biti proizvedeno u Rumunjskoj. U suprotnom slijede sankcije u obliku novčanih kazna ili zatvaranja trgovina. Slične je mjere izglasala i slovačka vlada koja je obvezala trgovačke lance da na ulazima istaknu udio artikala proizvedenih u Slovačkoj. Političkoj podršci domaćim proizvodima priključio se nedavno i Tomislav Tolušić, hrvatski ministar poljoprivrede, s eksplicitnom izjavom: »Ne možemo uvoziti smeće i prodavati ga u Hrvatskoj.«
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija