Pregled bibliografske jedinice broj: 887310
Implikacije starorimskog odgoja i obrazovanja u suvremeni odgojno obrazovni proces
Implikacije starorimskog odgoja i obrazovanja u suvremeni odgojno obrazovni proces // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2017), 4; 1325-1355 doi:10.15516/cje.v19i4.2556 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 887310 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implikacije starorimskog odgoja i obrazovanja u
suvremeni odgojno obrazovni proces
(Implications of Ancient Roman Education in Modern
Educational Process)
Autori
Ninčević, Marjan ; Hosni, Ino
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 19
(2017), 4;
1325-1355
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
rimsko obrazovanje ; suvremena obrazovna politika ; funkcionalno i intencionalno učenje
(Roman education ; modern education policy ; functional and intentional learning)
Sažetak
Rad je rezultat interesa autora za istraživanje utjecaja rimske kulture na današnju civilizaciju. Rimski odgoj od početka njeguje i promiče specifične rimske vrednote. Odgojitelj Seneka je ustvrdio kako djeca trebaju učiti za život, a ne za školu. Današnji odgajanici u školskim ustanovama sve manje dolaze u doticaj sa stvarnim životom. Prilagodbom obrazovne politike, pluralnošću i jednakom zastupljenošću formalnog, neformalnog i informalnog učenja moguće je današnjim odgajanicima neposredno prenijeti više svakidašnjeg, praktičnog i „životnog“ u odgoju i obrazovanju. Za to je potrebna usklađenost javnog, civilnog i poslovnog sektora koji međusobnom koordinacijom i djelovanjem kreiraju trendove i utječu na razvoj obrazovne i ostalih politika koje se međusobno nadograđuju. Znanstveni doprinos ovog rada očituje se u analizi koja pokazuje da je suvremeni sustav odgoja i obrazovanja nezamisliv bez rimskih temelja, počevši od suvremene znanstvene terminologije utemeljene velikim dijelom u latinskom jeziku, do samog sadržaja suvremenog kurikuluma. Analizom i sintezom se povezuju rimski odgoj i obrazovanje sa suvremenim sustavom odgoja i obrazovanja, te se daju teorijske smjernice kao temelj za razvoj programa koji će imati naglasak na razvijanju praktičnih vještina u osnovnom, srednjem i visokom školstvu. Utvrđena je potreba jačanja poduzetničkih kompetencija učenika i studenata, osposobljavanje i obrazovanje za poduzetništvo kroz formalno, neformalno i informalno obrazovanje i učenje, poticanje poduzetničkog obrazovanja u nacionalnom kontekstu, te potreba transformacije škola i sveučilišta iz tradicionalnih u poduzetničke.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus