Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 886726

Festivalska turistika, brendirani folklor i nacionalni identiteti


Mrdeža Antonina, Divna
Festivalska turistika, brendirani folklor i nacionalni identiteti // Balkan folklore as an intercultural code vol II., Balkanskiot folklore kako interkulturen kod II, Bałkański folklore jako kod interkulturowy II / Vesna Petreska, Joanna Renkas (ur.).
Skopje : Poznań: Institute of folklore Marko Cepenkov ; Adam Mickiewicz University Press, 2015. str. 305-318


CROSBI ID: 886726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Festivalska turistika, brendirani folklor i nacionalni identiteti
(Festival tourism industry, branded folklore and national identity)

Autori
Mrdeža Antonina, Divna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Balkan folklore as an intercultural code vol II., Balkanskiot folklore kako interkulturen kod II, Bałkański folklore jako kod interkulturowy II

Urednik/ci
Vesna Petreska, Joanna Renkas

Izdavač
Institute of folklore Marko Cepenkov ; Adam Mickiewicz University Press

Grad
Skopje : Poznań

Godina
2015

Raspon stranica
305-318

ISBN
978-9989-642-85-2

Ključne riječi
Industrija festivalskog turizma, industirja turizma, popularno-urbani folklor, nacionalni identitet, brendiranje, književna tradicija
(festival tourism industry, tourism industry, urban-popular folklore, national identity, branding, literary tradition)

Sažetak
Predmet istraživanja u članku su pojedine prakse festivalskoga izvođenja narodne kulture, i kulture koja se tendira predstaviti tradicijskom ili pak narodnom, u određenim lokalnim i regionalnim hrvatskim područjima na sceni i u medijima. Brojne su predstave i performansi različita podrijetla iz turističke ponude urbano-pučkih festivala iz novijega vremena reprezentativne u tom pogledu, poput, primjerice, Dana antike u Puli, odnosno Dioklecijanovih noći u Splitu ili pak performativnih segmenata tradicijskog predstavljanja u manifestaciji kakva je varaždinski Špancirfest. U tematsko područje članka ulaze i reklamni slogani sastavljeni od citata djela iz književne tradicije koji čine egzemplum turističke festivalizacije i književnopovijesnih obljetnica. I scenska djela urbano-pučkoga folklora, proizišla iz tradicije tzv. visoke kulture starije hrvatske književnosti, i performansi različitih formi preuzeti iz književno-povijesnoga nasljeđa, funkcioniraju u sklopu festivalske turistike na sličan način. Primjer manifestacije koja je izišla iz okvira urbano-pučkog folklora i pretvorila se u proizvod turističke industrije festivala je Paška robinja. Spomenute festivalske manifestacije sadržajno su raznovrsne pojave, ali posjeduju slične moduse prezentiranja zajednice čije su festivalsko dobro i diskurzivnu mrežu ispletenu oko isticanja podrijetla zajednice i njezina identiteta bez obzira na povijesni diskontinuitet prezentiranih i suvremenih zajednica. Mreža ponuđenih značenja koju gledatelj može uspostaviti čitanjem znakovlja u javnim manifestacijama, referentnim za predstavljanje identiteta lokalne zajednice ili pak regionalnoga/nacionalnog identiteta počiva na ideji povijesnog kontinuiteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Filologija, Etnologija i antropologija

Napomena
Festival tourism industry, branded folklore and national identity The subject of research in this article are certain practices of festival presentation of popular culture and culture that tends to present itself as traditional or folk culture, in certain local and regional areas of Croatia, both on stage and in the media. many shows and performances of diferent origin in tourist offer of urban-popular folklore, originating from the tradition of so-called high culture of old Croatian literature, and performances of various forms taken from the literary- historical heritage, function within the festival tourism in a similar mode. An example of an event which came out of the framework of urban-popular folklore and turned into a product of the festival tourism industry is Paška robinja. Although these festival events are substantially different manifestations among themselves, they exhibit similar modes of presenting the community. They constitute festival contributions and discoursive networks woven around the emphasis on origin of the community and its identity, despite the historical discontinuity between the presented communities and the contemporary one. The network of offered meanings that the viewer can establish by reading of signs in public events, referential to the presentation of an identity of a local community or the regional national identity, is based on the idea of historical continuity.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Divna Mrdeža Antonina (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mrdeža Antonina, Divna
Festivalska turistika, brendirani folklor i nacionalni identiteti // Balkan folklore as an intercultural code vol II., Balkanskiot folklore kako interkulturen kod II, Bałkański folklore jako kod interkulturowy II / Vesna Petreska, Joanna Renkas (ur.).
Skopje : Poznań: Institute of folklore Marko Cepenkov ; Adam Mickiewicz University Press, 2015. str. 305-318
Mrdeža Antonina, D. (2015) Festivalska turistika, brendirani folklor i nacionalni identiteti. U: Vesna Petreska, J. (ur.) Balkan folklore as an intercultural code vol II., Balkanskiot folklore kako interkulturen kod II, Bałkański folklore jako kod interkulturowy II. Skopje : Poznań, Institute of folklore Marko Cepenkov ; Adam Mickiewicz University Press, str. 305-318.
@inbook{inbook, author = {Mrde\v{z}a Antonina, Divna}, editor = {Vesna Petreska, J.}, year = {2015}, pages = {305-318}, keywords = {Industrija festivalskog turizma, industirja turizma, popularno-urbani folklor, nacionalni identitet, brendiranje, knji\v{z}evna tradicija}, isbn = {978-9989-642-85-2}, title = {Festivalska turistika, brendirani folklor i nacionalni identiteti}, keyword = {Industrija festivalskog turizma, industirja turizma, popularno-urbani folklor, nacionalni identitet, brendiranje, knji\v{z}evna tradicija}, publisher = {Institute of folklore Marko Cepenkov ; Adam Mickiewicz University Press}, publisherplace = {Skopje : Pozna\'{n}} }
@inbook{inbook, author = {Mrde\v{z}a Antonina, Divna}, editor = {Vesna Petreska, J.}, year = {2015}, pages = {305-318}, keywords = {festival tourism industry, tourism industry, urban-popular folklore, national identity, branding, literary tradition}, isbn = {978-9989-642-85-2}, title = {Festival tourism industry, branded folklore and national identity}, keyword = {festival tourism industry, tourism industry, urban-popular folklore, national identity, branding, literary tradition}, publisher = {Institute of folklore Marko Cepenkov ; Adam Mickiewicz University Press}, publisherplace = {Skopje : Pozna\'{n}} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font