Pregled bibliografske jedinice broj: 886600
Utjecaj komparativnog oglašavanja na stratešku adaptivnost marki stranih proizvođača u Republici Hrvatskoj
Utjecaj komparativnog oglašavanja na stratešku adaptivnost marki stranih proizvođača u Republici Hrvatskoj // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 15 (2017), 1; 79-96 doi:10.22598/zefzg.2017.1.79 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 886600 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj komparativnog oglašavanja na stratešku adaptivnost marki stranih proizvođača u Republici Hrvatskoj
(The effect of comparative advertising on strategic adaptiveness of foreign brands in the Republic of Croatia)
Autori
Bašić, Maja ; Đurđević, Dora
Izvornik
Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu (1333-8900) 15
(2017), 1;
79-96
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
Komparativno oglašavanje ; Strane trgovačke marke ; Strateška adaptivnost ; Internacionalizacija ; Generacija y
(Comparative advertising ; Foreign brands ; Strategic adaptiveness ; Internationalisation ; Generation Y)
Sažetak
Izravnom ili neizravnom usporedbom s markama proizvođača koje već postoje na tržištu, strano poduzeće uspijeva zaokupiti pažnju potencijalnog kupca. Cilj ovog rada je usporediti utjecaj izravnog i neizravnog komparativnog oglašavanja na stavove generacije Y o strateškoj adaptivnost stranih marki proizvođača u Republici Hrvatskoj. U rujnu 2016. godine anketnim su upitnikom identificirani stavovi 133 ispitanika o izravnoj i neizravnoj oglašavačkoj kampanji. Faktorskom analizom spoznalo se kako postoje dvije vrste izravnog i neizravnog komparativnog oglašavanja: informativno i vizualno-privlačno. Rezultati analize varijance upućuju na statistički značajne razlike u strateškoj adaptivnosti s obzirom na izravni vizualno privlačni oglas i neizravni informativni komparativni oglas. Regresijska analiza pokazala je kako neizravno informativno komparativno oglašavanje utječe na stratešku adaptivnost marki stranih proizvođača u Republici Hrvatskoj, dok izravno komparativno oglašavanje ne utječe na stratešku adaptivnost. Dodatan uvid u dobne i spolne razlike ukazuje kako neizravno informativno komparativno oglašavanje ima statistički značajniji utjecaj na ženski spol te na ispitanike između 18 i 25 godina starosti, dok izravno vizualno-privlačno komparativno oglašavanje ima veći utjecaj na ženski spol i ispitanike iznad 25 godina starosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ABI/INFORM
- EconLit
- EBSCO
- ProQuest Business Premium Collection
- ProQuest East & Central Europe Database