Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 886600

Utjecaj komparativnog oglašavanja na stratešku adaptivnost marki stranih proizvođača u Republici Hrvatskoj


Bašić, Maja; Đurđević, Dora
Utjecaj komparativnog oglašavanja na stratešku adaptivnost marki stranih proizvođača u Republici Hrvatskoj // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 15 (2017), 1; 79-96 doi:10.22598/zefzg.2017.1.79 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 886600 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj komparativnog oglašavanja na stratešku adaptivnost marki stranih proizvođača u Republici Hrvatskoj
(The effect of comparative advertising on strategic adaptiveness of foreign brands in the Republic of Croatia)

Autori
Bašić, Maja ; Đurđević, Dora

Izvornik
Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu (1333-8900) 15 (2017), 1; 79-96

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
Komparativno oglašavanje ; Strane trgovačke marke ; Strateška adaptivnost ; Internacionalizacija ; Generacija y
(Comparative advertising ; Foreign brands ; Strategic adaptiveness ; Internationalisation ; Generation Y)

Sažetak
Izravnom ili neizravnom usporedbom s markama proizvođača koje već postoje na tržištu, strano poduzeće uspijeva zaokupiti pažnju potencijalnog kupca. Cilj ovog rada je usporediti utjecaj izravnog i neizravnog komparativnog oglašavanja na stavove generacije Y o strateškoj adaptivnost stranih marki proizvođača u Republici Hrvatskoj. U rujnu 2016. godine anketnim su upitnikom identificirani stavovi 133 ispitanika o izravnoj i neizravnoj oglašavačkoj kampanji. Faktorskom analizom spoznalo se kako postoje dvije vrste izravnog i neizravnog komparativnog oglašavanja: informativno i vizualno-privlačno. Rezultati analize varijance upućuju na statistički značajne razlike u strateškoj adaptivnosti s obzirom na izravni vizualno privlačni oglas i neizravni informativni komparativni oglas. Regresijska analiza pokazala je kako neizravno informativno komparativno oglašavanje utječe na stratešku adaptivnost marki stranih proizvođača u Republici Hrvatskoj, dok izravno komparativno oglašavanje ne utječe na stratešku adaptivnost. Dodatan uvid u dobne i spolne razlike ukazuje kako neizravno informativno komparativno oglašavanje ima statistički značajniji utjecaj na ženski spol te na ispitanike između 18 i 25 godina starosti, dok izravno vizualno-privlačno komparativno oglašavanje ima veći utjecaj na ženski spol i ispitanike iznad 25 godina starosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Maja Bašić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Bašić, Maja; Đurđević, Dora
Utjecaj komparativnog oglašavanja na stratešku adaptivnost marki stranih proizvođača u Republici Hrvatskoj // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 15 (2017), 1; 79-96 doi:10.22598/zefzg.2017.1.79 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Bašić, M. & Đurđević, D. (2017) Utjecaj komparativnog oglašavanja na stratešku adaptivnost marki stranih proizvođača u Republici Hrvatskoj. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 15 (1), 79-96 doi:10.22598/zefzg.2017.1.79.
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Maja and \DJur\djevi\'{c}, Dora}, year = {2017}, pages = {79-96}, DOI = {10.22598/zefzg.2017.1.79}, keywords = {Komparativno ogla\v{s}avanje, Strane trgova\v{c}ke marke, Strate\v{s}ka adaptivnost, Internacionalizacija, Generacija y}, journal = {Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu}, doi = {10.22598/zefzg.2017.1.79}, volume = {15}, number = {1}, issn = {1333-8900}, title = {Utjecaj komparativnog ogla\v{s}avanja na strate\v{s}ku adaptivnost marki stranih proizvo\dja\v{c}a u Republici Hrvatskoj}, keyword = {Komparativno ogla\v{s}avanje, Strane trgova\v{c}ke marke, Strate\v{s}ka adaptivnost, Internacionalizacija, Generacija y} }
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Maja and \DJur\djevi\'{c}, Dora}, year = {2017}, pages = {79-96}, DOI = {10.22598/zefzg.2017.1.79}, keywords = {Comparative advertising, Foreign brands, Strategic adaptiveness, Internationalisation, Generation Y}, journal = {Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu}, doi = {10.22598/zefzg.2017.1.79}, volume = {15}, number = {1}, issn = {1333-8900}, title = {The effect of comparative advertising on strategic adaptiveness of foreign brands in the Republic of Croatia}, keyword = {Comparative advertising, Foreign brands, Strategic adaptiveness, Internationalisation, Generation Y} }

Časopis indeksira:


  • EconLit


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ABI/INFORM
  • EconLit
  • EBSCO
  • ProQuest Business Premium Collection
  • ProQuest East & Central Europe Database


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font