Pregled bibliografske jedinice broj: 886192
UPRAVLJANJE MOTIVACIJSKIM ČIMBENIKOM U FUNKCIJI RAZVOJA PODUZETNIŠTVA
UPRAVLJANJE MOTIVACIJSKIM ČIMBENIKOM U FUNKCIJI RAZVOJA PODUZETNIŠTVA // PROCEEDINGS: Innovations and entreprenurship - launchers of developent and employment / Vukmirović, Nikola (ur.).
Banja Luka: Ekonomski fakultet Univerziteta u Banjoj Luci, 2016. str. 101-113 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 886192 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UPRAVLJANJE MOTIVACIJSKIM ČIMBENIKOM U FUNKCIJI RAZVOJA PODUZETNIŠTVA
(MOTIVATION MANAGEMENT IN A FUNCTION OF ENTREPRENEURSHIP DEVELOPMENT)
Autori
Bogdanović, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
PROCEEDINGS: Innovations and entreprenurship - launchers of developent and employment
/ Vukmirović, Nikola - Banja Luka : Ekonomski fakultet Univerziteta u Banjoj Luci, 2016, 101-113
ISBN
978-99938-46-65-9
Skup
Innovations and entreprenurship - launchers of developent and employment
Mjesto i datum
Banja Luka, Bosna i Hercegovina, 02.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Motivacija za poduzetništvo ; motivacijski čimbenici poduzetništva ; poduzetnički razvoj ; upravljanje motivacijskim čimbenikom poduzetništva
(Motivation for entrepreneurship ; motivation factors of entrepreneurship ; entrepreneurial development ; management of entrepreneurial motivation)
Sažetak
Unaprijediti poduzetništvo znači primijeniti znanja i spoznaje o njegovim uzročnim čimbenicima. Poduzetništvo je osnovno uzrokovano ljudima poduzetnicima i zato je važno istražiti i saznati ključne motivacijske čimbenike o kojima ovisi njihov ulazak, zadržavanje i stimuliranje na poduzetničke pothvate/projekte. U poduzetništvu, a napose u poduzetništvu tranzicijskih zemalja prisutni su brojni izazovi koji se mogu svrstati u različita područja poput psiholoških, bioloških, ekonomskih, državno- institucijskih, socijalno-kulturoloških, tehničko-tehnoloških, političkih, često isprepletenih u kombiniranom djelovanju. Brojni poduzetnički izazovi zahtijevaju i odgovarajuće resurse za njihovo rješavanje, a njihov izostanak u pravilu rezultira demotivacijom i poduzetničkim neuspjehom. Znanstveni (spoznajni) cilj ovog rada bio je odgovoriti na pitanje kako upravljati motivacijskom čimbenikom u poduzetničkom razvoju. Da bi se ostvario navedeni cilj istraženi su motivacijski čimbenici o kojima ovisi ulazak, zadržavanje i stimulacija poduzetnika na (nove) pothvate po temeljnim pojavnim oblicima: a) psihološki motivacijski čimbenik, b) političko- ekonomski motivacijski čimbenik i c) kulturološki motivacijski čimbenik. Praktični stručni cilj rada bio je pružiti stručnu potporu kreatorima ekonomske politike u smislu stimuliranja snažnijeg poduzetničkog ulaska, dužeg zadržavanja, ali i brojnijih inovativnih aktivnosti u svijetu poduzetništva kroz stvaranje preduvjeta za njihov uspjeh. Glavne metode korištene u ovom radu su metoda analize, sinteze, uvida i zaključivanja. Rezultati su pokazali da je razumijevanje i primjena spoznaja o motivacijskom čimbeniku poduzetništva nužnost za djelotvorno upravljanje poduzetništvom. U tom kontekstu sugerirana su upravljačka rješenja za unaprjeđenje poduzetničkog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Sažetak je na engleskom i hrvatskom jeziku.