Pregled bibliografske jedinice broj: 885986
Obnova identiteta tržnica
Obnova identiteta tržnica, 2017. (popularni rad).
CROSBI ID: 885986 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obnova identiteta tržnica
(Restoration of market identity)
Autori
Vrček, Valerije
Izvornik
Glas Koncila
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2017
Ključne riječi
uvoz, terroir, gastronacionalizam
(import, terroir, gastronationalism)
Sažetak
Širom svijeta jačaju trendovi kojima se promiče lokalna hrana, tradicionalna jela, autohtoni prehrambeni proizvodi, domaće, izvorno i kvalitetno. Nije riječ o nutricionističkoj modi, nego o ozbiljnim ekološkim, gospodarskim, kulturološkim i društvenim zahtjevima. Sve je više ljudi koji žele znati točno podrijetlo hrane koju kupuju, koji ne žele hranu »iz šlepera«, nego žele svježe proizvode, koji žele sudjelovati u održivoj ekonomiji prehrane. Gradske su tržnice stoljećima bile epicentri društvenoga života, posebna mjesta gdje se kupci susreću s proizvođačima hrane. Tržnice su festival lokalnoga, susret grada i sela, o kojem se govori i u narodnim popijevkama. One su specifičan prostor gdje se njeguje vrijednost plodova zemlje. Takvo stajalište zastupa i Miklos Boruss, predsjednik udruge rumunjskih seljaka »Eco Ruralis«: »Tržnice moraju opstati. One su javno dobro. Imaju javnu i društvenu ulogu poput bolnica i škola.«
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija