Pregled bibliografske jedinice broj: 885423
Utjecaj raspoloženja na kreativnost
Utjecaj raspoloženja na kreativnost, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 885423 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj raspoloženja na kreativnost
(The effect of mood on creativity)
Autori
Mandić, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
03.07
Godina
2017
Stranica
38
Mentor
Vranić, Andrea
Ključne riječi
kreativnost, raspoloženje, kreativni produkt, tehnika suglasne procjene
(creativity, mood, creative product, consensual assessment technique (CAT))
Sažetak
Istraživanje utjecaja raspoloženja na kreativnost već neko vrijeme zaokuplja psihologe, no nekonzistentnost rezultata upućuje na to da točno objašnjenje još nije ponuđeno. Mogući uzrok nekonzistentnosti su razlike u operacionalizaciji kreativnosti pri čemu ipak dominira mjerenje testovima divergentnog mišljenja. S obzirom na to da takvi testovi mjere sposobnosti bitne za kreativnost, ali ne kreativnost izravno, u ovom istraživanju je korištena procjena kreativnog produkta kao direktna mjera kreativnosti. Cilj istraživanja bio je ispitati utjecaj induciranog raspoloženja na kreativnost produkta, mjerenu tehnikom suglasne procjene. Korišten je eksperimentalni nacrt istraživanja s jednom nezavisnom varijablom – raspoloženjem. Raspoloženje je inducirano video-isječcima. Studenti psihologije (N=71) po slučaju su raspoređeni u 3 grupe te im je video-isječcima inducirano neutralno, negativno ili pozitivno raspoloženje, nakon čega su izrađivali kolaž. Procjenjivači (N=8) su procijenjivali izrađene kolaže na 9 dimenzija, koje su se grupirale u dva faktora: kreativnost i tehničku valjanost. Utvrđeno je da nema razlike u kreativnosti i tehničkoj valjanosti kolaža s obzirom na inducirano raspoloženje. Komentirani su mogući nedostaci, razlozi izostanka efekta i smjernice za buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija