Pregled bibliografske jedinice broj: 885254
„Svi odmah znaju predavati pa i ti možeš”: Profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika u nastavnu djelatnost
„Svi odmah znaju predavati pa i ti možeš”: Profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika u nastavnu djelatnost // Narativi o profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika / Ledić, Jasminka ; Brajdić Vuković, Marija (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 97-125
CROSBI ID: 885254 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Svi odmah znaju predavati pa i ti možeš”: Profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika u nastavnu djelatnost
("Everyone can teach, so can you": Junior researchers' professional socialization into teaching)
Autori
Miočić, Ivana ; Turk, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Narativi o profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika
Urednik/ci
Ledić, Jasminka ; Brajdić Vuković, Marija
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2017
Raspon stranica
97-125
ISBN
978-953-7975-56-2
Ključne riječi
fenomenologija, visokoškolska nastava, mikro mezo makro nivo analize, profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika, tematska analiza
(phenomenology, higher education teaching, micro mezzo macro level of analysis, professional socialization of junior researchers, thematic analysis)
Sažetak
U četvrtom poglavlju pod naslovom „Svi odmah znaju predavati pa i ti možeš: profesionalna socijalizacija mladih znanstvenika u nastavnu djelatnost” autori Ivana Miočić i Marko Turk pristupaju iskustvu profesionalne socijalizacije mladih znanstvenika s fokusom na razvoj uloge nastavnika s ciljem razumijevanja biti/esencije fenomena usvajanja kompetencija za nastavničku profesiju. Tematska analiza polu-strukturiranih intervjua provedenih s 21 mladim znanstvenikom, kao najvažnije teme na tri razine analize (disciplinarnoj, organizacijskoj i osobnoj), donosi disciplinu kao onu koja oblikuje stavove mladih znanstvenika o nastavi, institucijsko okružje kao nepodržavajuće spram nastavne djelatnosti te motivaciju i iskustvo mladih znanstvenika kao ključne čimbenike u otklanjanju početničkih nesigurnosti u radu u nastavi i formiranju (nastavničkog) identiteta. Autori ističu da nalazi istraživanja upućuju na osjećaj nesi gur nosti i nedostatne podrške kao jedno od glavnih obilježja procesa profesionalne socijalizacije u nastavnu djelatnost u nacionalnom okruženju. Ističe se ipak da mladi znanstvenici tijekom procesa profesionalne socijalizacije izgrađuju afi rmativne stavove (volje, želje i ljubavi) spram nastavne djelatnosti, što može biti olakotna okolnost u planiranju i razvoju adekvatnih sustava podrške za one mlade znanstvenike koji tek dolaze ili koji su na početku procesa profesionalne socijalizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-2004 - Kompetencijski profil akademske profesije: između novih zahtjeva i mogućnosti (APROFRAME) (Ledić, Jasminka) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka