Pregled bibliografske jedinice broj: 883879
Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi
Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi // Nastava i škola za net-generacije / Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 232-255
CROSBI ID: 883879 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multimedijska nastava matematike u osnovnoj školi
(Multimedia in teaching mathematics at primary school)
Autori
Eret, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Nastava i škola za net-generacije
Urednik/ci
Matijević, Milan
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
232-255
ISBN
978-953-8115-20-2
Ključne riječi
e-učenje, individualizacija učenja, konstruktivizam u nastavi matematike, kurikulum nastave matematike, motiviranost za učenje matematike, m-učenje, multimedijska nastava matematike, obvezno školovanje
(e-learning, individualisation of learning, constructivism in teaching mathematics, matematics curriculum, motivation to learn mathematics, m-learning, multimedia in teaching mathematics)
Sažetak
Rad prikazuje multimedije u osnovnoškolskoj predmetnoj nastavi matematike iz više različitih aspekata. Autorica proučava trenutnu zastupljenost multimedija u osnovnoškolskoj predmetnoj nastavi matematike te stručne procjene učitelja matematike značaja takve nastave u poučavanju matematike u osnovnoj školi. Empirijska provjera modela konstruktivističke nastave matematike obogaćene multimedijom provedena je akcijskim istraživanjem koje je uključivalo dva osnovnoškolska razredna odjeljenja (N = 45) promatrana tijekom jedne nastavne godine. U istraživanju je ispitana i motivacija učenika s obzirom na mišljenja o usvajanju matematičkih sadržaja i kompetencija modificiranim upitnikom, djelomično preuzetim iz Skale Motivacijske strategije učenja (Pintrich i sur., 1993). Kvantitativno istraživanje bavilo se učiteljskim procjenama implementiranja multimedija u nastavu matematike (N = 321) koje su dobivene skalama procjene. Rezultati dvaju istraživanja međusobno su korelirani, kao i s rezultatima suvremenih znanstvenih istraživanja s područja metodike nastave matematike. Rad donosi metodičke prijedloge unapređenja nastave matematike konstruktivističkim pristupom i individualizacijom nastavnog procesa uporabom multimedija (Eret, 2016). Također ukazuje na koje načine multimediji u nastavi matematike mogu doprinijeti pozitivnim promjenama u nastavi, ali i zadržavanju visoke razine motivacije prilikom promjene nastavnog koncepta. Razmatraju se pitanja izmjene nastavnog kurikuluma, zatim uloge učitelja u novom nastavnom okruženju i potrebnim kompetencijama. Navode se razlozi primjene kvalitativne i kvantitativne metode u istraživanju, odnosno prednostima triangulacije dobivenih rezultata u dobivanju optimalnih odgovora na istraživačka pitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2013-11-3814 - Nastava i škola za net-generacije: unutarnja reforma nastave u osnovnim i srednjim školama (SCHOOL 4 NET-GEN) (Matijević, Milan, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Lidija Eret
(autor)