Pregled bibliografske jedinice broj: 883466
Povezanost nastave i istraživanja: politike i izazovi integracije
Povezanost nastave i istraživanja: politike i izazovi integracije // Teaching and Research in the Professional Socialisation of Junior Researchers / Ledić, Jasminka ; Turk, Marko (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 15-48
CROSBI ID: 883466 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost nastave i istraživanja: politike i izazovi integracije
(The nexus between teaching and research: the policies and challenges of integration)
Autori
Turk, Marko ; Ledić, Jasminka ; Miočić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Teaching and Research in the Professional Socialisation of Junior Researchers
Urednik/ci
Ledić, Jasminka ; Turk, Marko
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2017
Raspon stranica
15-48
ISBN
978-953-7975-55-5
Ključne riječi
visokoškolska nastava ; istraživanje ; povezanost nastave i istraživanja ; politike
(teaching ; researh ; research teaching nexus)
Sažetak
U prvom poglavlju knjige, naslovljenom Povezanost nastave i istraživanja: politike i izazovi integracije, autori (Marko Turk, Jasminka Ledić i Ivana Miočić) daju (teorijski) okvir području istraživanja kojom se ova monogra ja bavi. Na početku poglavlja autori razmatraju suvremene obrazovne politike u visokom obrazovanju koje su dominantno povezane s obilježjima postmodernih sveučilišta (omasovljavanje visokog obrazovanja i diverzi kacija studentskog tijela), što vodi osnaživanju brige za nastavu i pozicioniranju studenata u središte procesa poučavanja te nastojanju povezivanja istraživanja, poučavanja i učenja (eng. research–teaching–study nexus ; R-T- S). Autori ističu da se studenti više ne poimaju kao pripadnici društvene elite, a pred sveučilišne nastavnike postavljaju se novi zahtjevi i ovladanost kompetencijama koje su potrebne za uspješno poučavanje novih naraštaja studenata. Ipak, u svjetlu rasprava o rangiranju sveučilišta i njihovoj orijentaciji prema istraživačkoj djelatnosti, autori upućuju na paradoks, zaključujući da vrhunska sveučilišta koja de niraju standarde izvrsnosti zapravo ne doživljavaju diverzi kaciju studentskog tijela na način kako se to događa ogromnoj većini institucija visokog obrazovanja: internacionalizacija i globalizacija pridonijele su tome da su studenti vrhunskih sveučilišta globalno elitno studentsko tijelo, meritokratski selektirano, pred koje se postavlja zahtjev za visokim postignućima. Međutim, bez obzira na navedeni paradoks, analizom relevantnih dokumenata obrazovne politike na međunarodnoj (dominantno europskoj) razini, autori zaključuju da se europske obrazovne politike sve više zalažu za važnost visokoškolske nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-2004 - Kompetencijski profil akademske profesije: između novih zahtjeva i mogućnosti (APROFRAME) (Ledić, Jasminka) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka