Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 881209

Motivacija za studij kod učenika srednjih škola:uloga osnovnih psiholoških potreba i identiteta


Ribić, Gordana
Motivacija za studij kod učenika srednjih škola:uloga osnovnih psiholoških potreba i identiteta, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 881209 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacija za studij kod učenika srednjih škola:uloga osnovnih psiholoških potreba i identiteta
(Academic motivation in high school students: The role of psychological needs and identity process)

Autori
Ribić, Gordana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
23.09

Godina
2016

Stranica
88

Mentor
Martinac Dorčić, Tamara

Ključne riječi
motivacija za studij, osnovne psihološke potrebe, dimenzije razvoja identiteta
(academic motivation, basic psychological needs, identity development dimensions)

Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati mogućnost predviđanja intrinzične i ekstrinzične motivacije za upis fakulteta kod učenika završnih razreda srednjih škola zadovoljenjem osnovnih psiholoških potreba za autonomijom, kompetencijom i povezanosti te dimenzijama razvoja identiteta (predanost ulozi i istraživanje). Istraživanje je provedeno na 848 učenika završnih razreda srednjih škola u Republici Hrvatskoj, od kojih je bilo 362 mladića i 462 djevojke, prosječne dobi 18, 15 godina (SD=0, 43). 450 učenika koji su pristupili istraživanju dolazi iz srednje škole strukovnog usmjerenja, dok je njih 341 iz škole gimnazijskog usmjerenja. Ispitanici su za potrebe istraživanja ispunili Upitnik općih podataka, Skalu akademske motivacije (Vallerand i sur., 1992), Upitnik procesa razvoja identiteta (Balistreri, Busch-Rossnagel i Geisinger, 1995) i Skalu osnovnih psiholoških potreba (Gagné, 2003). Rezultati su pokazali da spol i postignuti uspjeh objašnjavaju 1% intrinzične motivacije za studij kod učenika gimnazija. Osnovne psihološke potrebe objašnjavaju 14% varijance intrinzične motivaciju te su se značajnim prediktorima pokazale potreba za povezanosti i potreba za kompetencijom. Dimenzije statusa identiteta objašnjavaju 7% varijance intrinzične motivacije te su se i predanost ulozi i istraživanje pokazali značajnim prediktorima. Kod učenika strukovnih škola intrinzičnu motivaciju značajno predicira uspjeh (6%), potreba za povezanosti i potreba za kompetencijom (10 %), te dimenzija istraživanja (4 %). Spol i postignuti uspjeh objašnjavaju i 4% varijance ekstrinzične motivacije za studij kod učenika gimnazija, a značajnim prediktorima pokazala se varijabla spol. Osnovne psihološke potrebe objašnjavaju 8% varijance ekstrinzične motivacije te je značajan prediktor potreba za povezanosti. Dimenzije identiteta objašnjavaju 6 % varijance ekstrinzične motivacije te su značajni prediktori predanost ulozi i istraživanje. Kod učenika strukovnih srednjih škola ekstrinzičnu motivaciju za upis fakulteta značajno predicira spol (3%), potreba za povezanosti (5%) i predanost ulozi kao dimenzija identiteta (3%).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Tamara Martinac-Dorčić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ribić, Gordana
Motivacija za studij kod učenika srednjih škola:uloga osnovnih psiholoških potreba i identiteta, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
Ribić, G. (2016) 'Motivacija za studij kod učenika srednjih škola:uloga osnovnih psiholoških potreba i identiteta', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ribi\'{c}, Gordana}, year = {2016}, pages = {88}, keywords = {motivacija za studij, osnovne psiholo\v{s}ke potrebe, dimenzije razvoja identiteta}, title = {Motivacija za studij kod u\v{c}enika srednjih \v{s}kola:uloga osnovnih psiholo\v{s}kih potreba i identiteta}, keyword = {motivacija za studij, osnovne psiholo\v{s}ke potrebe, dimenzije razvoja identiteta}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ribi\'{c}, Gordana}, year = {2016}, pages = {88}, keywords = {academic motivation, basic psychological needs, identity development dimensions}, title = {Academic motivation in high school students: The role of psychological needs and identity process}, keyword = {academic motivation, basic psychological needs, identity development dimensions}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font