Pregled bibliografske jedinice broj: 881209
Motivacija za studij kod učenika srednjih škola:uloga osnovnih psiholoških potreba i identiteta
Motivacija za studij kod učenika srednjih škola:uloga osnovnih psiholoških potreba i identiteta, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 881209 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija za studij kod učenika srednjih škola:uloga osnovnih psiholoških potreba i identiteta
(Academic motivation in high school students: The role of psychological needs and identity process)
Autori
Ribić, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
23.09
Godina
2016
Stranica
88
Mentor
Martinac Dorčić, Tamara
Ključne riječi
motivacija za studij, osnovne psihološke potrebe, dimenzije razvoja identiteta
(academic motivation, basic psychological needs, identity development dimensions)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati mogućnost predviđanja intrinzične i ekstrinzične motivacije za upis fakulteta kod učenika završnih razreda srednjih škola zadovoljenjem osnovnih psiholoških potreba za autonomijom, kompetencijom i povezanosti te dimenzijama razvoja identiteta (predanost ulozi i istraživanje). Istraživanje je provedeno na 848 učenika završnih razreda srednjih škola u Republici Hrvatskoj, od kojih je bilo 362 mladića i 462 djevojke, prosječne dobi 18, 15 godina (SD=0, 43). 450 učenika koji su pristupili istraživanju dolazi iz srednje škole strukovnog usmjerenja, dok je njih 341 iz škole gimnazijskog usmjerenja. Ispitanici su za potrebe istraživanja ispunili Upitnik općih podataka, Skalu akademske motivacije (Vallerand i sur., 1992), Upitnik procesa razvoja identiteta (Balistreri, Busch-Rossnagel i Geisinger, 1995) i Skalu osnovnih psiholoških potreba (Gagné, 2003). Rezultati su pokazali da spol i postignuti uspjeh objašnjavaju 1% intrinzične motivacije za studij kod učenika gimnazija. Osnovne psihološke potrebe objašnjavaju 14% varijance intrinzične motivaciju te su se značajnim prediktorima pokazale potreba za povezanosti i potreba za kompetencijom. Dimenzije statusa identiteta objašnjavaju 7% varijance intrinzične motivacije te su se i predanost ulozi i istraživanje pokazali značajnim prediktorima. Kod učenika strukovnih škola intrinzičnu motivaciju značajno predicira uspjeh (6%), potreba za povezanosti i potreba za kompetencijom (10 %), te dimenzija istraživanja (4 %). Spol i postignuti uspjeh objašnjavaju i 4% varijance ekstrinzične motivacije za studij kod učenika gimnazija, a značajnim prediktorima pokazala se varijabla spol. Osnovne psihološke potrebe objašnjavaju 8% varijance ekstrinzične motivacije te je značajan prediktor potreba za povezanosti. Dimenzije identiteta objašnjavaju 6 % varijance ekstrinzične motivacije te su značajni prediktori predanost ulozi i istraživanje. Kod učenika strukovnih srednjih škola ekstrinzičnu motivaciju za upis fakulteta značajno predicira spol (3%), potreba za povezanosti (5%) i predanost ulozi kao dimenzija identiteta (3%).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija