Pregled bibliografske jedinice broj: 881148
Metakognitivno nadgledanje kategorijalnog učenja zadataka temeljenih na pravilu
Metakognitivno nadgledanje kategorijalnog učenja zadataka temeljenih na pravilu // 22. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA: Sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 232-232 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 881148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metakognitivno nadgledanje kategorijalnog učenja zadataka temeljenih na pravilu
(Metacognitive monitoring of rule-based category learning tasks)
Autori
Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor ; Domijan, Dražen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA: Sažeci priopćenja
/ Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 232-232
Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
metakognitivno nadgledanje ; kategorijalno učenje ; zadaci temeljeni na pravilu
(metacognitive monitoring ; category learning ; rule-based tasks)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati metakognitivno nadgledanje kategorijalnog učenja zadataka različite razine kompleksnosti logičkih struktura kategorija. Podražaji su bili geometrijski likovi čija su svojstva varirala na tri dimenzije: oblik, veličina i boja. Korišteni su zadaci koji se temelje na jednodimenzionalnom pravilu (tip I), dvodimenzionalnom konjunktivnom pravilu (tip II) i jednodimenzionalnom pravilu s iznimkom koje uključuje sve tri dimenzije (tip III). Provedena su dva eksperimenta (eksperiment 1: N=44 ; eksperiment 2: N=38). U oba je eksperimenta zadatak ispitanika bio klasificirati podražaje u dvije međusobno isključive kategorije. U prvom je eksperimentu nakon svake klasifikacije od ispitanika tražena procjena sigurnosti u točnost klasifikacije na skali od 50 do 100%. U drugom je eksperimentu od ispitanika tražena procjena blizine usvajanja pravila na skali od 1 do 7 nakon svakog bloka klasifikacije skupa podražaja. Rezultati istraživanja su očekivano pokazali kako se točnost klasifikacije i visina metakognitivnih procjena smanjuju u funkciji težine zadatka. Nadalje, rezultati su ukazali na porast u točnosti klasifikacije i visini metakognitivnih procjena s približavanjem kraja učenja. Usklađeni obrasci točnosti klasifikacije i visine metakognitivnih procjena ukazuju na to da je metakognitivno nadgledanje kategorijalnog učenja efikasno neovisno o tome traži li se od ispitanika nadgledanje učenja pojedinog podražaja što je ispitano procjenama sigurnosti u točnost klasifikacije u prvom eksperimentu, ili nadgledanje učenja skupa podražaja što je ispitano procjenama blizine usvajanja pravila u drugom eksperimentu. Kada se usporede obrasci točnosti klasifikacije i dviju vrsta metakognitivnih procjena uočava se kako procjene blizine usvajanja pravila bolje prate točnost klasifikacije. Ovakav nalaz podupire rezultate istraživanja prema kojima su globalne procjene usklađenije s izvedbom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-4139 - Metakognicija kod kategorijalnog učenja, mišljenja i razumijevanja (METCALTHIC) (Domijan, Dražen, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb