Pregled bibliografske jedinice broj: 879423
Podupiranje razvoja prirodoslovno darovitih učenika u prvom odgojno-obrazovnom ciklusu
Podupiranje razvoja prirodoslovno darovitih učenika u prvom odgojno-obrazovnom ciklusu // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika / Zrilić, Smiljana (ur.).
Zadar, 2016. str. 241-253 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 879423 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podupiranje razvoja prirodoslovno darovitih učenika u prvom odgojno-obrazovnom ciklusu
(Supporting the development of scientific gifted students in the first educational cycle)
Autori
Letina, Alena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
/ Zrilić, Smiljana - Zadar, 2016, 241-253
ISBN
978-953-331-135-7
Skup
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 26.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
akceleracija, darovitost, diferencijacija, obogaćivanje, početna nastava prirodoslovlja
(acceleration, talent, differentiation, enrichment, initial teaching of science)
Sažetak
U ovome radu analizira se potreba za podupiranjem razvoja prirodoslovno darovitih učenika u prvom odgojno-obrazovnom ciklusu. U tu svrhu provedeno je istraživanje čiji je cilj bio ispitati podršku učitelja razredne nastave razvoju prirodoslovno darovitih učenika na primarnom stupnju obrazovanja, odnosno utvrditi njihovo mišljenje o primjeni određenih strategija za podupiranje razvoja darovitih učenika u početnoj nastavi prirodoslovlja. Analizirana je sklonost učitelja prema postupcima kurikulumske adaptacije odnosno diferencijacije i individualizacije učenja u prirodoslovnom području, ekstrakurikulumskoj amplifikaciji i obogaćivanju kurikuluma početne nastave prirodoslovlja, djelomičnoj ili potpunoj akceleraciji prirodoslovno darovitih učenika te homogenom ili djelomično homogenom razvrstavanju u skupine s obzirom na njihove specifične sposobnosti. Istraživanje je provedeno na uzorku 107 učitelja razredne nastave županije Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati istraživanja pokazali su kako učitelji samo djelomično podržavaju navedene postupke te je u tom smislu potreban njihov profesionalni razvoj koji će rezultirati odgovarajućim spoznajama o važnosti i učinkovitosti provođenja navedenih strategija za razvoj prirodoslovno darovitih učenika na primarnom stupnju obrazovanja. Bez podrške učitelja i obrazovne politike odgovarajućem obrazovanju darovitih učenika u prirodoslovnom području, neće postojati mogućnost za sustavan razvoj iznimnih sposobnosti koje daroviti učenici iskazuju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija