Pregled bibliografske jedinice broj: 879223
"I, što se onda dogodilo?": Ključni događaji, želje, strahovi, spoznaje i obrati u narativima o iskustvima profesionalne socijalizacije mladih znanstvenica'
"I, što se onda dogodilo?": Ključni događaji, želje, strahovi, spoznaje i obrati u narativima o iskustvima profesionalne socijalizacije mladih znanstvenica' // Narativi o profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika / Ledić, Jasminka ; Brajdić Vuković, Marija (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 73-96
CROSBI ID: 879223 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"I, što se onda dogodilo?": Ključni događaji, želje, strahovi, spoznaje i obrati u narativima o iskustvima profesionalne socijalizacije mladih znanstvenica'
('And, what happened next?': Key activities, wishes, fears, revelations and turning points in the narratives on the professional socialization of junior female researchers)
Autori
Brajdić Vuković, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Narativi o profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika
Urednik/ci
Ledić, Jasminka ; Brajdić Vuković, Marija
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2017
Raspon stranica
73-96
ISBN
978-953-7975-56-2
Ključne riječi
profesionalna socijalizacija, komplicirajući događaj, narativna analiza, žene u znanosti
(professional socialization, complicating activity, narrative analysis, women in science)
Sažetak
Treće poglavlje autorice Marije Brajdić Vuković „I, što se onda dogodilo?: Ključni događaji, želje, strahovi, spoznaje i obrati u narativima o iskustvima profesionalne socijalizacije mladih znanstvenica” bavi se iskustvom profesionalne socijalizacije mladih znanstvenica, u sustavu znanosti i visokog obrazovanja, a povezano s komplicirajućim aktivnostima tijekom profesionalne socijalizacije. Analiza rezultata narativnih intervjua s 11 mladih znanstvenica iz različitih područja znanosti fokusirala se na dio Labovljevog (1967) modela narativne analize koji se odnosi na komplicirajuće aktivnosti, odnosno događaje koji na neki način dovode do prekida ili neočekivanih obrata u narativu, odnosno sve što je na neki način zakompliciralo profesionalnu socijalizaciju mladih znanstvenica, bilo da se radi o stvarnim događajima u kontekstu profesionalne socijalizacije, bilo da se radi o unutarnjim stanjima, strahovima, anksioznostima, željama i planovima ; komplicirajuće aktivnosti uvijek su stavljene u kontekst njihovih rješenja te u kontekst evaluacije od strane naratorica, odnosno značenja koja su naratorice same pridale komplicirajućim događajima. Narativna analiza pokazuje da je žensko iskustvo profesionalne socijalizacije opterećeno različitim preprekama i problemima. Iako je disciplina osnovni motiv i pokretač mladih znanstvenica, lokalna disciplinarna zajednica može sa svojim osobitostima prakticiranja discipline odigrati dosta negativan i ograničavajući utjecaj. Komplicirajuće aktivnosti upućuju i na nemar institucija za kvalitetan razvoj mladih znanstvenica, praksu pretjeranog opterećivanja nastavnim i administrativnim poslovima te izraziti nemar u području mentoriranja, što se očituje u osjećaju stresa, premorenosti i dojmu vlastite nekompetentnosti. Naposljetku rezultati upućuju i na proširenu praksu rodne diskriminacije koja je najizraženija kada je u pitanju majčinstvo. Ovi se rezultati problematiziraju u kontekstu teorije propuštajuće cijevi te položaja žena u znanosti općenito.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-2004 - Kompetencijski profil akademske profesije: između novih zahtjeva i mogućnosti (APROFRAME) (Ledić, Jasminka) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Marija Brajdić Vuković
(autor)