Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 878867

Uloga pomoćnika u nastavi u provođenju inkluzivnog obrazovanja


Drandić, Dijana
Uloga pomoćnika u nastavi u provođenju inkluzivnog obrazovanja // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 4; 439-459 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 878867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga pomoćnika u nastavi u provođenju inkluzivnog obrazovanja
(The role of learning support teachers in implementing inclusive education)

Autori
Drandić, Dijana

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 158 (2017), 4; 439-459

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
komunikacija, podrška, poticaj, socijalizacija, učenik s teškoćama
(communication, support, incentive, socialisation, pupil with disabilities)

Sažetak
Svaki učenik s teškoćama u razvoju uključen u redovni odgojno-obrazovni proces, na temelju procjene njegovih posebnih odgojno-obrazovnih potreba, ima pravo na pomoćnika u nastavi. Cilj ovog rada bio je provesti validaciju mjernog instrumenta PUNinkluzija u kontekstu našeg odgojno-obrazovnog sustava, utvrditi kako pomoćnici u nastavi (PUN) percipiraju svoju ulogu u provođenju inkluzivnog obrazovanja u osnovnim školama te učestalost prakticiranja pojedinih uloga. Ispitivanje je provedeno na prigodnom uzorku od N=152 PUN koji rade u osnovnim školama, na području Istarske županije. Rezultati faktorske analize pokazuju da je ulogu PUN moguće opisati kroz sedam faktorskih dimenzija: odgojno-obrazovna uloga PUN u inkluzivnoj školi ; poticanje socijalizacijskih aktivnosti u razredu ; suradnja sa svim sudionicima u inkluzivnom procesu ; spremnost na dodatnu edukaciju ; međusobno povjerenje ; spremnost na dodatni angažman te dobrobit inkluzije za sve učenike. Pouzdanost ljestvice provjerena je primjenom Cronbach alfa koeficijenta (α=, 81), dok je valjanost testirana faktorskom analizom (KMO=, 74).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dijana Drandić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Drandić, Dijana
Uloga pomoćnika u nastavi u provođenju inkluzivnog obrazovanja // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 4; 439-459 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Drandić, D. (2017) Uloga pomoćnika u nastavi u provođenju inkluzivnog obrazovanja. Napredak (Zagreb), 158 (4), 439-459.
@article{article, author = {Drandi\'{c}, Dijana}, year = {2017}, pages = {439-459}, keywords = {komunikacija, podr\v{s}ka, poticaj, socijalizacija, u\v{c}enik s te\v{s}ko\'{c}ama}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {158}, number = {4}, issn = {1330-0059}, title = {Uloga pomo\'{c}nika u nastavi u provo\djenju inkluzivnog obrazovanja}, keyword = {komunikacija, podr\v{s}ka, poticaj, socijalizacija, u\v{c}enik s te\v{s}ko\'{c}ama} }
@article{article, author = {Drandi\'{c}, Dijana}, year = {2017}, pages = {439-459}, keywords = {communication, support, incentive, socialisation, pupil with disabilities}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {158}, number = {4}, issn = {1330-0059}, title = {The role of learning support teachers in implementing inclusive education}, keyword = {communication, support, incentive, socialisation, pupil with disabilities} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Education Research Complete with Full Text (EBSCO)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font