Pregled bibliografske jedinice broj: 878867
Uloga pomoćnika u nastavi u provođenju inkluzivnog obrazovanja
Uloga pomoćnika u nastavi u provođenju inkluzivnog obrazovanja // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 4; 439-459 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 878867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga pomoćnika u nastavi u provođenju inkluzivnog obrazovanja
(The role of learning support teachers in implementing inclusive education)
Autori
Drandić, Dijana
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 158
(2017), 4;
439-459
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
komunikacija, podrška, poticaj, socijalizacija, učenik s teškoćama
(communication, support, incentive, socialisation, pupil with disabilities)
Sažetak
Svaki učenik s teškoćama u razvoju uključen u redovni odgojno-obrazovni proces, na temelju procjene njegovih posebnih odgojno-obrazovnih potreba, ima pravo na pomoćnika u nastavi. Cilj ovog rada bio je provesti validaciju mjernog instrumenta PUNinkluzija u kontekstu našeg odgojno-obrazovnog sustava, utvrditi kako pomoćnici u nastavi (PUN) percipiraju svoju ulogu u provođenju inkluzivnog obrazovanja u osnovnim školama te učestalost prakticiranja pojedinih uloga. Ispitivanje je provedeno na prigodnom uzorku od N=152 PUN koji rade u osnovnim školama, na području Istarske županije. Rezultati faktorske analize pokazuju da je ulogu PUN moguće opisati kroz sedam faktorskih dimenzija: odgojno-obrazovna uloga PUN u inkluzivnoj školi ; poticanje socijalizacijskih aktivnosti u razredu ; suradnja sa svim sudionicima u inkluzivnom procesu ; spremnost na dodatnu edukaciju ; međusobno povjerenje ; spremnost na dodatni angažman te dobrobit inkluzije za sve učenike. Pouzdanost ljestvice provjerena je primjenom Cronbach alfa koeficijenta (α=, 81), dok je valjanost testirana faktorskom analizom (KMO=, 74).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Education Research Complete with Full Text (EBSCO)