Pregled bibliografske jedinice broj: 877688
Studija nastupa i plasmana aparata za video igre i igre na sreću na tržištu Republike Mađarske pouzeća "MK", Virovitica
Studija nastupa i plasmana aparata za video igre i igre na sreću na tržištu Republike Mađarske pouzeća "MK", Virovitica, 1991. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 877688 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studija nastupa i plasmana aparata za video igre i igre na sreću na tržištu Republike Mađarske pouzeća "MK", Virovitica
(Ne)
Autori
Balog, Antal
Izvornik
„MK“, Ugostiteljsko, trgovačko export-import poduzeće s potpunom odgovornošću, Virovitica
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
1991
Ključne riječi
Investicijski program, video igre, igre na sreću
(investment program, video games, games of chance)
Sažetak
Ova Studija opravdanosti nastupa i plasmana aparata za video igre i igre na sreću na tržištu Republike Mađarske izrađena je tijekom mjeseca lipnja 1991. godine sukladno Zajedničkoj metodologiji za ocjenjivanje društvene i ekonomske opravdanosti investiranja i efikasnosti investiranja u SFRJ (“Službeni list SFRJ” 50/87). Ta metodologija je usuglašena s metodologijom Svjetske banke i UNIDO-m, odnosno sa priručnicima i uputama. Ova studija opravdanosti rađena je sukladno sljedećim naslovima: (1) Križaj-Bonač, G. ; Lužnik-Pregl, R. ; Bačac, J. ; Kavčić, T. ; Podobnik, F. ; Groff, M.: Priručnik za primjenu zajedničke metodologije za ocjenjivanje društvene i ekonomske opravdanosti investicija i efikasnosti investiranja u SFRJ. (2) Operativno uputstvo za izradu predinvesticijske studije, Udruženje banaka Jugoslavije, Ekonomski institut, Centar za investicijske projekte, Zagreb, Ljubljanska banka, Združena banka Ljubljana, Inštitut za ekonomiko investicij, Ljubljana 1989. (3) Operativno uputstvo za izradu investicijske studije – programa i (4) Operativno uputstvo za izradu izveštaja o proveri investicione studije-programa. Navedenu seriju priručnika i uputa tiskane su u izdanju konzorcija Udruženja banaka Jugoslavije, Ekonomskog instituta, Centra za investicijske projekte, Zagreb, Ljubljanske banka, Združena banka Ljubljana, i Inštituta za ekonomiko investicij, Ljubljana iz 1988. godine. Studija opravdanosti sadrži 50 stranica teksta raspoređenih u sedam poglavlja. U prvom, uvodnom poglavlju navedena je osnovna zadaća ove studije, glavne pretpostavke, karakter investicije, terminske rokove ulaganja te osnovni identifikacijski podaci o investitoru „MK“ poduzeću. U drugom poglavlju analiziraju se razvojne mogućnosti poduzeća uz prikaz i interpretaciju osnovnih pokazatelja (bilanca stanja, bilanca uspjeha, bonitet poslovanja poduzeća, pokazatelji financijske stabilnosti, likvidnosti i opće poslovne uspješnosti). U nastavku prikazana je razvojna orijentacija poduzeća MK s p.o. Virovitica te njegova usmjerenost na tržište Republike Madžarske. U trećem poglavlju analizira se potencijalno tržište prodaje i procjenjuje ukupna potražnja mjerena prosječnim brojem aparata po jednom ugostiteljskom objektu u Republici Mađarskoj. Četvrto poglavlje sadrži analizu tržišta nabave. Zatim, u petom poglavlju, slijedi financijska analiza koja obuhvaća kalkulaciju materijalnih troškova proizvodnje jednog komada aparata za igre na sreću, obračun troškova poslovanja, obračun bruto osobnih dohodaka, formiranje ukupnog prihoda projekta, raspored ukupnog prihoda, bilanca uspjeha, struktura bilance uspjeha te proračun potrebnih obrtnih sredstava tijekom jedna poslovne godine. Šesto poglavlje sadrži analizu tehničkih i organizacijskih aspekata projekta nastupa i plasmana aparata za video igre i igre na sreću, odnosno proces proizvodnje uređaja. U zaključku se navodi da MK s. p.o. Virovitica ima sve preduvjete potrebne za uspješan nastup i plasman aparata za video igre i igre na sreću na području Republike Mađarske. Na kraju ove studije opravdanosti nalaze se tri grafikona i tri zemljopisne karte. Vrijednost ulaganja procijenjena je na 4.460.000, 00 američkih dolara. Ova Studija opravdanosti nastupa i plasmana aparata za video igre i igre na sreću na tržištu Republike Mađarske izrađena je za potrebe MK, Ugostiteljskog, trgovačkog i export-import poduzeća s potpunom odgovornošću iz Virovitice, ulica Matije Gupca 172.
Izvorni jezik
Engleski
Napomena
Investicijski program izrađen je u suradnji s Ekonomskim zavodom iz Zagreba.