Pregled bibliografske jedinice broj: 877515
Struktura i prostorni raspored maloprodajnih kapaciteta u centru grada Zagreba
Struktura i prostorni raspored maloprodajnih kapaciteta u centru grada Zagreba // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 68 (2017), 2; 191-219 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 877515 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Struktura i prostorni raspored maloprodajnih kapaciteta u centru grada Zagreba
(Retail Structure and Spatial Distribution in Downtown Zagreb)
Autori
Dropuljić, Barbara ; Dodig, Ivan ; Petljak, Kristina
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 68
(2017), 2;
191-219
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
maloprodajna struktura ; maloprodajni kapaciteti ; maloprodajna lokacija ; geolociranje ; zadovoljstvo potrošača ; uži centar grada Zagreba
(retail structure ; retail capacities ; retail location ; geolocation ; customer satisfaction ; downtown Zagreb)
Sažetak
Predmet ovoga rada jest analiza maloprodajne strukture i prostornoga rasporeda maloprodajnih kapaciteta u centru grada Zagreba. U uvodu je objašnjena važnost analize strukture i planiranja razvoja trgovine na malo s prostornoga aspekta. Pregledom postojećih istraživanja utvrđeno je kako ne postoje dovoljna saznanja o strukturi i prostornome rasporedu maloprodajnih kapaciteta u glavnome gradu Republike Hrvatske. Stoga je provedeno terensko istraživanje, skeniranje i popisivanje maloprodajnih kapaciteta u užem centru grada Zagreba (Ilica, Trg bana Josipa Jelačića, Cvjetni trg…) te empirijsko istraživanje kojim se ispitalo zadovoljstvo stanovnika grada Zagreba brojem i vrstama prodavaonica na istom prostoru. Temeljem rezultata terenskoga istraživanja i geolociranja prodavaonica, zaključuje se da su u užem centru grada pretežno smještene prodavaonice neprehrambenim proizvodima, ponajviše prodavaonice odjećom i obućom. Rezultati empirijskoga istraživanja upućuju na nezadovoljstvo ispitanika postojećom strukturom, jer ista u potpunosti ne zadovoljava njihove potrebe. Znanstveni doprinos ovoga rada ogleda se u boljem razumijevanju želja, potreba i očekivanja potrošača u pogledu maloprodajne strukture u centru grada. Analizom postojeće maloprodajne strukture i zadovoljstva potrošača istom, zaključuje se da je potrebna prilagodba maloprodajne strukture. Rad direktno adresira i nužnu potrebu za dugoročnim urbanističkim planiranjem maloprodajne strukture. Rezultati istraživanja mogu pomoći menadžerima maloprodaje prilikom donošenja strateških odluka, kao što je i odluka o odabiru lokacije prodavaonice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Rad je nagrađen Rektorovom nagradom Sveučilišta u Zagrebu u akademskoj godini 2014./2015. te je prilagođen objavi u časopisu kako bi se rezultati istraživanja stavili na raspolaganje široj znanstvenoj i stručnoj javnosti.
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EconLit
- Scopus
- Directory of Open Acess Journals (DOAJ)