Pregled bibliografske jedinice broj: 877347
Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav – učenje i poučavanje hrvatskoga jezika u djece stranaca i azilanata
Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav – učenje i poučavanje hrvatskoga jezika u djece stranaca i azilanata // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 2; 221-237 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 877347 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav – učenje i poučavanje hrvatskoga jezika u djece stranaca i azilanata
(Integration of Disadvantaged Groups into the General Education System – Teaching the Croatian Language to the Children of Foreigners and Asylum-Seekers)
Autori
Paljušaj, Ana ; Kegalj, Nada
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXII
(2016), 2;
221-237
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
azilanti ; hrvatski jezik ; inojezičari ; integracija ; osnovnoškolci
(asylum seekers ; Croatian language ; elementary school students ; foreign students ; integration)
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je prikazati projekt Integracija učenika u multikulturalno školsko okruženje koji je proveden u Osnovnoj školi Podmurvice u Rijeci, a u kojem su učenici stranci i azilanti (N=26) tijekom sedamnaest mjeseci učili hrvatski jezik. Projekt je financiran nepovratnim sredstvima u sustavu upravljanja i provedbe Instrumenata pretpristupne pomoći (IPA) – komponenta IV „Razvoj ljudskih potencijala“. Ispitano je znanje hrvatskoga jezika Peabody testom na početku i po završetku projekta. Dobiveni rezultati pokazuju da je duže vrijeme učenja jezika povezano s boljim uspjehom na testu te da postoji značajan napredak u znanju hrvatskoga jezika između dvije točke mjerenja. Učenici stranci i azilanti na kraju projekta svoje znanje hrvatskoga jezika procjenjuju izvrsnim i vrlo dobrim, iskazuju zadovoljstvo zbog naučenoga te smatraju da su dobro integrirani u školsko okruženje. Zadovoljstvo projektom iskazuju i roditelji djece stranaca i azilanata, učitelji, stručni suradnici te učenici koji redovno pohađaju školu u kojoj se projekt odvijao. U radu su navedene implikacije dobivenih rezultata kao i preporuke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb