Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 877347

Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav – učenje i poučavanje hrvatskoga jezika u djece stranaca i azilanata


Paljušaj, Ana; Kegalj, Nada
Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav – učenje i poučavanje hrvatskoga jezika u djece stranaca i azilanata // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 2; 221-237 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 877347 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav – učenje i poučavanje hrvatskoga jezika u djece stranaca i azilanata
(Integration of Disadvantaged Groups into the General Education System – Teaching the Croatian Language to the Children of Foreigners and Asylum-Seekers)

Autori
Paljušaj, Ana ; Kegalj, Nada

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXII (2016), 2; 221-237

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
azilanti ; hrvatski jezik ; inojezičari ; integracija ; osnovnoškolci
(asylum seekers ; Croatian language ; elementary school students ; foreign students ; integration)

Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je prikazati projekt Integracija učenika u multikulturalno školsko okruženje koji je proveden u Osnovnoj školi Podmurvice u Rijeci, a u kojem su učenici stranci i azilanti (N=26) tijekom sedamnaest mjeseci učili hrvatski jezik. Projekt je financiran nepovratnim sredstvima u sustavu upravljanja i provedbe Instrumenata pretpristupne pomoći (IPA) – komponenta IV „Razvoj ljudskih potencijala“. Ispitano je znanje hrvatskoga jezika Peabody testom na početku i po završetku projekta. Dobiveni rezultati pokazuju da je duže vrijeme učenja jezika povezano s boljim uspjehom na testu te da postoji značajan napredak u znanju hrvatskoga jezika između dvije točke mjerenja. Učenici stranci i azilanti na kraju projekta svoje znanje hrvatskoga jezika procjenjuju izvrsnim i vrlo dobrim, iskazuju zadovoljstvo zbog naučenoga te smatraju da su dobro integrirani u školsko okruženje. Zadovoljstvo projektom iskazuju i roditelji djece stranaca i azilanata, učitelji, stručni suradnici te učenici koji redovno pohađaju školu u kojoj se projekt odvijao. U radu su navedene implikacije dobivenih rezultata kao i preporuke.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Paljušaj, Ana; Kegalj, Nada
Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav – učenje i poučavanje hrvatskoga jezika u djece stranaca i azilanata // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 2; 221-237 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Paljušaj, A. & Kegalj, N. (2016) Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav – učenje i poučavanje hrvatskoga jezika u djece stranaca i azilanata. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2), 221-237.
@article{article, author = {Palju\v{s}aj, Ana and Kegalj, Nada}, year = {2016}, pages = {221-237}, keywords = {azilanti, hrvatski jezik, inojezi\v{c}ari, integracija, osnovno\v{s}kolci}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXII}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {Integracija skupina u nepovoljnom polo\v{z}aju u redoviti obrazovni sustav – u\v{c}enje i pou\v{c}avanje hrvatskoga jezika u djece stranaca i azilanata}, keyword = {azilanti, hrvatski jezik, inojezi\v{c}ari, integracija, osnovno\v{s}kolci} }
@article{article, author = {Palju\v{s}aj, Ana and Kegalj, Nada}, year = {2016}, pages = {221-237}, keywords = {asylum seekers, Croatian language, elementary school students, foreign students, integration}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXII}, number = {2}, issn = {0044-4855}, title = {Integration of Disadvantaged Groups into the General Education System – Teaching the Croatian Language to the Children of Foreigners and Asylum-Seekers}, keyword = {asylum seekers, Croatian language, elementary school students, foreign students, integration} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font