Pregled bibliografske jedinice broj: 876476
Upotreba konceptualnih mapa u vrednovanju razumijevanja učenika
Upotreba konceptualnih mapa u vrednovanju razumijevanja učenika, 2015., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 876476 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba konceptualnih mapa u vrednovanju razumijevanja učenika
(Using concept maps to assess student's understanding)
Autori
Gavrić, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2015
Stranica
88
Mentor
Radanović, Ines
Ključne riječi
konceptualne mape, mitoza, mejoza, vrednovanje, konceptualno razumijevanje
(conceptual maps, mitosis, meiosis, assessing , conceptual understanding)
Sažetak
Konceptualne mape omogućuju učenicima jasan i transparentan prikaz razumijevanja te olakšavaju i omogućuju smisleno učenje, jer služe kao grafički predložak u strukturiranju znanja. Izradom konceptualnih mapa na jednostavan način potiču se više kognitivne funkcije, a mogu se koristiti i u procjenjivanju te vrednovanju različitih razina znanja. U istraživanju primjene konceptualnih mapa sudjelovali su učenici 7. razreda osnovne škole sa različitim iskustvom primjene konceptualnih mapa kojima su prikazivali svoje razumijevanje mitoze i mejoze i shodno tome utvrđen je utjecaj prethodnog iskustva učenja uz konceptualne mape na razumijevanje teme. Cilj istraživanja bio je provjeriti učinkovitost primjene konceptualnih mapa. Mape su analizirane i vrednovane temeljem kriterija različite osjetljivosti, a rezultati primjene kriterija omogućli su provjeru učinkovitosti primjene konceptualnih mapa pri vrednovanju učeničkog razumijevanja te njihovu usporedbu. Kvantitativnom i kvalitativnom analizom utvrđen je stupanj konceptualnog razumijevanja, usvojenost koncepata mitoze i mejoze i eventualne miskoncepcije. Rezultati su pokazali da su konceptualne mape učinkovite pri vrednovanju te da prethodno iskustvo učenja uz konceptualne mape ima značajan utjecaj na konceptualno razumijevanje procesa staničnih dioba. Utvrđena je slaba usvojenost koncepata mitoze i mejoze kod učenika te brojne miskoncepcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Ines Radanović
(mentor)