Pregled bibliografske jedinice broj: 876467
Uspješnost rješavanja zadataka iz biologije u ovisnosti o poznavanju kemijskih i fizikalnih koncepata
Uspješnost rješavanja zadataka iz biologije u ovisnosti o poznavanju kemijskih i fizikalnih koncepata, 2012., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 876467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uspješnost rješavanja zadataka iz biologije u ovisnosti o poznavanju kemijskih i fizikalnih koncepata
(THE SUCCESS OF SOLVING TASKS IN BIOLOGY EXAMS DEPENDING ON THE UNDERSTANDING OF THE CHEMICAL AND PHYSICAL CONCEPTS)
Autori
Hudelist, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.01
Godina
2012
Stranica
81
Mentor
Radanović, Ines
Ključne riječi
biologija, međupredmetno povezivanje, interdisciplinarni zadaci, kvalitativna analiza
(biology, curricular connectivity, interdisciplinary tasks, qualitative analysis)
Sažetak
Ovim radom željela se analizirati uspješnost rješavanja pitanja interdisciplinarnog karaktera iz biologije, za čije je uspješno rješavanje, osim bioloških, potrebno poznavanje, razumijevanje ili primjena kemijskih i/ili fizikalnih koncepata. Radi ostvarenja navedenog cilja, analizirani su testovi sa županijskog natjecanja iz biologije za učenike srednjih škola 2011. te je izdvojeno 13 pitanja interdisciplinarnog karaktera, s naglaskom da ta pitanja nisu ciljano sastavljana kao integracijska. Napravljena je kvalitativna analiza izdvojenih pitanja, koja je obuhvaćala psihometrijsku analizu i procjenu kvalitete pitanja. Određena je uspješnost upotrebe kemijskih i fizikalnih koncepata u zadacima iz biologije te je napravljena korelacija ukupne uspješnosti na testu i pojedinog odgovora učenika. Utvrđene su miskoncepcije, pogreške ili problemi vezani za pojedina pitanja. Analizom je utvrđeno da su pitanja pravog integracijskog karaktera teška za ispitivanu populaciju učenika prema psihometrijskim parametrima, a problema u rješavanju imaju i najuspješniji učenici, uz pojavu miskoncepcija vezanih za fizikalna svojstva vode, proces difuzije i osmoze, krvni tlak i regulaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Ines Radanović
(mentor)