Pregled bibliografske jedinice broj: 875170
Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija
Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1/2; 103-116 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 875170 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija
(Opportunities and challenges of education oriented towards the development of students’ competencies)
Autori
Letina, Alena
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 12
(2015), 1/2;
103-116
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
cjeloživotno učenje, holistički pristup, kompetencije, kurikulum, kurikulumska reforma
(competence, curriculum, curriculum reform, holistic approach, lifelong learning)
Sažetak
U ovome radu razmatraju se mogućnosti i izazovi odgoja i obrazovanja usmjerenog prema razvoju učeničkih kompetencija. Polazeći od konteksta suvremenog društva, u okviru kojeg dolazi do usmjeravanja obrazovnih politika i njihovih sustava prema razvoju učeničkih kompetencija, te na temelju analitičkog razmatranja složenosti pojma kompetencije i pokušaja njegova određenja u kontekstu odgoja i obrazovanja, razmotrena su i deskriptivno određena temeljna obilježja odgoja, obrazovanja i kurikuluma usmjerenih prema razvoju učeničkih kompetencija, kao i prednosti i nedostatci takvoga pristupa obrazovanju. Pregledom domaće i strane literature te metaanalizom dosadašnjih razmatranja dolazi se do zaključka da je holistički pristup kompetencijama, u okviru kojeg se one određuju kao višedimenzionalna i transferalna kvaliteta djelovanja, najprihvatljiviji za kontekst općeg i obveznog obrazovanja i predstavlja svojevrstan potencijal za podizanje njegove kvalitete. Izazovi takvoga pristupa i njegova implementacija u odgojnoobrazovni kontekst hrvatskoga školstva složeni je zadatak za nadolazeću kurikulumsku reformu. Osnovni cilj trebalo bi biti ostvarenje pozitivnih obilježja i potencijala koje takav pristup nudi, osobito u smislu njegova doprinosa cjeloživotnom učenju i obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Sažetak je dodatno na engleskom i njemačkom jeziku.