Pregled bibliografske jedinice broj: 873885
Najvažnija obilježja igranog filma
Najvažnija obilježja igranog filma // Pedagoški rad : časopis za pedagoška i kulturno-prosvjetna pitanja, XXXI (CXVII) (1976), 9-10; 557-563 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 873885 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Najvažnija obilježja igranog filma
(The most important features of the movie)
Autori
Silov ; Mile
Izvornik
Pedagoški rad : časopis za pedagoška i kulturno-prosvjetna pitanja (0031-384X) XXXI (CXVII)
(1976), 9-10;
557-563
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
škola ; filmska kultura ; igrani film ; temeljna obilježja
(school ; film culture ; movie ; fundamental features)
Sažetak
Autor je u ovome radu razmatrao obilježja igranog filma. Sedamdesetih godina 20. stoljeća u Hrvatskoj su pokrenute aktivnosti na planu integriranja filmske umjetnosti. Autor je bio aktivan sudionik tih aktivnosti u Osnovnoj školi u Rabu. Svoja teorijska znanja i praktična iskustva predstavlja u radu na temu osobitosti igranog filma. Osnovna tvrdnja autora može se ovako odrediti: Filmska kultura dijeli sudbinu ostalih znanosti i umjetnosti čija je integracija u školski sustav praćena teškoćama (izbor pedagoški adekvatnih filmskih djela, nedostatak metodički oblikovanog priručnika za učitelje, nedovoljno sadržajno dimenzioniranje filmske kulture, stručno–metodička osposobljenost učitelja za realizaciju filmskih tema i dr.). Autor se zalaže za raznolika umjetnički vrijedna djela. Western je filmski rod vrlo blizak djeci i mladeži (akcija, razlikovanje dobra od zla i sl.). Učitelji trebaju spoznati da «svako filmsko djelo može biti artistički dobro i promašeno» (str. 557). Nije dobro ako upravo učitelj nagovara učenike da ne gledaju klasična umjetnička filmska djela – westerne: Poštanska kočija, Točno u podne, Čovjek zvan hrabrost, Obračun kod O. K. Korala, Jesen Čejena, Butch Cassidy i Sundance Kid i dr. Na primjeru filma G. Hilla Butch Cassidy i Sundance Kid autor dokazuje vrijednost filmskog roda nazvanog western. Učiteljima predlaže jedan mogući metodički model kako taj igrani film prikazati učenicima petog razreda. Prije gledanja filma G. Hilla, autor je učenicima pripremio didaktički oblikovan tekst za samostalni rad u kojem su navedene glavne oznake tri filmska roda: igranog, dokumentarnog i animiranog filma. Film je umjetnost slike u pokretu. Autor savjetuje učiteljima sadržajnu, estetsku i etički analizu. Usvojena znanja o filmskoj umjetnosti učenici su primijenili tako što su u suradnji s filmskog grupom škole vježbali snimanje jedne scene iz igrokaza Zid Nade Iveljić.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija