Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 871990

Živa slika na filmu — primjeri, uzroci, značenja


Belc, Petra
Živa slika na filmu — primjeri, uzroci, značenja // Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost, 59/60 (2015), 74-83 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 871990 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Živa slika na filmu — primjeri, uzroci, značenja
(Tableau vivant on film — examples, causes, meanings)

Autori
Belc, Petra

Izvornik
Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost (1332-3539) 59/60 (2015); 74-83

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
živa slika ; film i fotografija ; tablo ; Pier Paolo Pasolini ; Michael Snow ; eksperimentalni film
(tableau vivant ; film and photography ; tableau ; Pier Paolo Pasolini ; Michael Snow)

Sažetak
Tableau vivant u mediju pokretne slike značenjski je čvor obilan proturječjima, intermedijalni teorijsko-čudovišni palimpsest sastavljen od nekoliko oblika reprezentacije – slikarstva, skulpture, teatra i fotografije (Brigitte Peucker) – čija hibridna priroda u povijesti filma nema uvijek jednoznačnu stilsku ili narativnu funkciju, već se ona mijenja(la) zavisno od perioda, discipline i namjere autora. Živa je slika pritom i utjelovljenje temeljnog proturječja na kojemu počiva sama suština filma – na presijecanju, odnosno opreci, mirovanja (stasis) i kretanja (kinesis) – čiji je fundament naposljetku u odnosu na "stvarnost" iluzija jednaka onoj koja je u određenom smislu svojstvena i samom slikarstvu iz kojega proizlazi. Kroz optiku opreke statične i pokretne slike u radu se razmatraju moguće interpretacije, narativna uloga, formalni oblici i stilske značajke živih slika kako ih u svojim (eksperimentalnim) filmovima koriste autori poput Heinza Emigholza, Piera Paola Pasolinija, Mihovila Pansinija, Michaela Snowa, Raúla Ruiza, Jamesa Benninga i Agnès Varde.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Belc, Petra
Živa slika na filmu — primjeri, uzroci, značenja // Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost, 59/60 (2015), 74-83 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Belc, P. (2015) Živa slika na filmu — primjeri, uzroci, značenja. Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost, 59/60, 74-83.
@article{article, author = {Belc, Petra}, year = {2015}, pages = {74-83}, keywords = {\v{z}iva slika, film i fotografija, tablo, Pier Paolo Pasolini, Michael Snow, eksperimentalni film}, journal = {Kazali\v{s}te : \v{c}asopis za kazali\v{s}nu umjetnost}, volume = {59/60}, issn = {1332-3539}, title = {\v{Z}iva slika na filmu — primjeri, uzroci, zna\v{c}enja}, keyword = {\v{z}iva slika, film i fotografija, tablo, Pier Paolo Pasolini, Michael Snow, eksperimentalni film} }
@article{article, author = {Belc, Petra}, year = {2015}, pages = {74-83}, keywords = {tableau vivant, film and photography, tableau, Pier Paolo Pasolini, Michael Snow}, journal = {Kazali\v{s}te : \v{c}asopis za kazali\v{s}nu umjetnost}, volume = {59/60}, issn = {1332-3539}, title = {Tableau vivant on film — examples, causes, meanings}, keyword = {tableau vivant, film and photography, tableau, Pier Paolo Pasolini, Michael Snow} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font