Pregled bibliografske jedinice broj: 871990
Živa slika na filmu — primjeri, uzroci, značenja
Živa slika na filmu — primjeri, uzroci, značenja // Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost, 59/60 (2015), 74-83 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 871990 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Živa slika na filmu — primjeri, uzroci, značenja
(Tableau vivant on film — examples, causes, meanings)
Autori
Belc, Petra
Izvornik
Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost (1332-3539) 59/60
(2015);
74-83
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
živa slika ; film i fotografija ; tablo ; Pier Paolo Pasolini ; Michael Snow ; eksperimentalni film
(tableau vivant ; film and photography ; tableau ; Pier Paolo Pasolini ; Michael Snow)
Sažetak
Tableau vivant u mediju pokretne slike značenjski je čvor obilan proturječjima, intermedijalni teorijsko-čudovišni palimpsest sastavljen od nekoliko oblika reprezentacije – slikarstva, skulpture, teatra i fotografije (Brigitte Peucker) – čija hibridna priroda u povijesti filma nema uvijek jednoznačnu stilsku ili narativnu funkciju, već se ona mijenja(la) zavisno od perioda, discipline i namjere autora. Živa je slika pritom i utjelovljenje temeljnog proturječja na kojemu počiva sama suština filma – na presijecanju, odnosno opreci, mirovanja (stasis) i kretanja (kinesis) – čiji je fundament naposljetku u odnosu na "stvarnost" iluzija jednaka onoj koja je u određenom smislu svojstvena i samom slikarstvu iz kojega proizlazi. Kroz optiku opreke statične i pokretne slike u radu se razmatraju moguće interpretacije, narativna uloga, formalni oblici i stilske značajke živih slika kako ih u svojim (eksperimentalnim) filmovima koriste autori poput Heinza Emigholza, Piera Paola Pasolinija, Mihovila Pansinija, Michaela Snowa, Raúla Ruiza, Jamesa Benninga i Agnès Varde.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA