Pregled bibliografske jedinice broj: 871809
Željeznička infrastruktura »Istarskih ugljenokopa, Raša« (1945. – 1953.)
Željeznička infrastruktura »Istarskih ugljenokopa, Raša« (1945. – 1953.) // Vjesnik Istarskog arhiva, 19 (2012), 1; 169-182 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 871809 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Željeznička infrastruktura »Istarskih ugljenokopa,
Raša« (1945. – 1953.)
(Infrastruttura ferroviaria di »Istarski ugljenokopi,
Raša« (1945-1953))
Autori
Lajnert, Siniša
Izvornik
Vjesnik Istarskog arhiva (0353-7153) 19
(2012), 1;
169-182
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
»Istarski ugljenokopi, Raša«, rudarska željeznička infrastruktura, Generalna direkcija za ugalj NRH
(»Istarski ugljenokopi – Istrian Coal Mines, Raša«, mining infrastructure, General Coal Direction of the People’s Republic of Croatia)
Sažetak
Članak o željezničkoj infrastrukturi »Istarskih ugljenokopa, Raša« temelji se isključivo na proučavanju arhivskoga gradiva koje se nalazi u Hrvatskom državnom arhivu. U članku je obuhvaćen period od završetka II. svjetskog rata pa sve do 1953. godine. Stvaranjem nove države transport je bio jedan od kritičnih problema u rudnicima pod rukovodstvom Ministarstva industrije i rudarstva Narodne Republike Hrvatske. U mjesecu kolovozu 1950. »Istarski ugljenokopi, Raša« imali su ukupno: 4 parne lokomotive, 12 benzinskih i dieselskih lokomotiva u jami, 11 električnih trolej lokomotiva u jami, 17 električnih trolej lokomotiva vani, 8 jamskih žičara i lančara, 2 vanjske žičare (osim visećih), 5150 vagoneta, 28 vagoneta prevrtača i 150 vagona prevrtača- istresača. Širina kolosijeka »Istarskih ugljenokopa, Raša« u jami i na površini bila je 630 mm.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest