Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 871531

Neke prednosti i epistemološke vrijednosti studija slučaja u pedagogijskim istraživanjima


Matijević, Milan
Neke prednosti i epistemološke vrijednosti studija slučaja u pedagogijskim istraživanjima // Novi pristupi metodologiji istraživanja odgoja / Opić, Siniša ; Bognar, Branko ; Ratković, Snežana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 109-128


CROSBI ID: 871531 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neke prednosti i epistemološke vrijednosti studija slučaja u pedagogijskim istraživanjima
(Some Adventages and Epistemological Values of Case Studies in Educational Research)

Autori
Matijević, Milan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Novi pristupi metodologiji istraživanja odgoja

Urednik/ci
Opić, Siniša ; Bognar, Branko ; Ratković, Snežana

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2017

Raspon stranica
109-128

ISBN
978-953-8115-18-9

Ključne riječi
kvalitativna istraživanja, studij slučaja, epistemologija, metodologija pedagogijskih istraživanja
(qualitative research, case study, epistemology, methodology of pedagogical research)

Sažetak
Na popisu znanstvenih pristupa u kvalitativnim istraživanjima nalazi se i studij slučaja. Autor u ovom radu razmatra prednosti, mogućnosti i ograničenja ovog znanstvenog pristupa. Prikazani su i analizirani odabrani znanstveni radovi u kojima su rezultati dobiveni na nacrtima istraživanja u osnovni kojih je studij slučaja ili studij slučajeva. Proučavani su individualni slučajevi (učenici s posebnim razvojnim potrebama ili škole s originalnim pedagoškim modelima rada te jedna ili više škola ili školski sustavi odabranih država. U tekstu se ukazuje na neke dileme glede definiranja i klasificiranja studija slučaja. U istraživanjima koja se oslanjaju na studije slučaja teorija se može koristiti kao početni vodič za dizajn nacrta istraživanja i prikupljanje podataka, zatim kao dio procesa prikupljanja i analize podataka te kao konačni rezultat provedenih istraživanja. Prevladava mišljenje da je studij slučaja naglašeno vrsta kvalitativnih istraživanja, iako je uvijek moguće i korisno određene varijable i kvantificirati. Analizirane su etape i tijek istraživačkih aktivnosti uz studij slučaja. Autor konstatira da je studij slučaja u znanosti od velike koristi jer može nešto ilustrirati, potvrditi ili prisiliti znanstvenike da sumnjaju i preispituju generalizacije koje su izvedene na temelju nekih drugih istraživačkih metoda i rezultata. Neke manjkavosti studije slučaja mogu se znatno otkloniti oslanjanjem na kombinaciju odnosno triangulaciju različitih metodoloških rješenja. Posebno su korisne metode koje dopunjuju studiju slučaja delfi postupak, analiza sadržaja, sustavno opažanje, sudjelujuće opažanje te razni vidovi intervjua i drugih introspektivnih rezultata (npr. autobiografski tekstovi).

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Milan Matijević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan
Neke prednosti i epistemološke vrijednosti studija slučaja u pedagogijskim istraživanjima // Novi pristupi metodologiji istraživanja odgoja / Opić, Siniša ; Bognar, Branko ; Ratković, Snežana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 109-128
Matijević, M. (2017) Neke prednosti i epistemološke vrijednosti studija slučaja u pedagogijskim istraživanjima. U: Opić, S., Bognar, B. & Ratković, S. (ur.) Novi pristupi metodologiji istraživanja odgoja. Zagreb, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 109-128.
@inbook{inbook, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2017}, pages = {109-128}, keywords = {kvalitativna istra\v{z}ivanja, studij slu\v{c}aja, epistemologija, metodologija pedagogijskih istra\v{z}ivanja}, isbn = {978-953-8115-18-9}, title = {Neke prednosti i epistemolo\v{s}ke vrijednosti studija slu\v{c}aja u pedagogijskim istra\v{z}ivanjima}, keyword = {kvalitativna istra\v{z}ivanja, studij slu\v{c}aja, epistemologija, metodologija pedagogijskih istra\v{z}ivanja}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2017}, pages = {109-128}, keywords = {qualitative research, case study, epistemology, methodology of pedagogical research}, isbn = {978-953-8115-18-9}, title = {Some Adventages and Epistemological Values of Case Studies in Educational Research}, keyword = {qualitative research, case study, epistemology, methodology of pedagogical research}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font