Pregled bibliografske jedinice broj: 870953
Hrvatski srednjoškolci na društvenim mrežama: Tko, što i kako?
Hrvatski srednjoškolci na društvenim mrežama: Tko, što i kako? // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2017. str. 107-107 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 870953 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatski srednjoškolci na društvenim mrežama: Tko, što i kako?
(Croatian high school students on social networks: Who, what and how?)
Autori
Drača, Lucija ; Profaca, Nina ; Lazić, Nora ; Klapan Ivandić, Sibila Anđa ; Erceg, Inja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka
/ Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2017, 107-107
Skup
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.04.2017. - 08.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mediji, društvene mreže, adolescenti, razlozi korištenja društvenih mreža, spolne razlike, dobne razlike
(social media, social networks, adolescents, reasons for using social media, gender difference, age difference)
Sažetak
Sudjelovanjem na društvenim mrežama djeca i mladi “izgrađuju” identitet i započinju socijalizaciju koja uključuje čitanje profila drugih članova zajednice i komuniciranje s njima. U ovom smo istraživanju ispitali koliko često i koje društvene mreže hrvatski srednjoškolci koriste, u kojim specifičnim situacijama, zašto i kojim uređajima im najčešće pristupaju. Provjerene su i pojedine razlike s obzirom na neke sociodemografske karakteristike učenika. U online istraživanju sudjelovalo je 1728 učenika (M = 16.42, SD = 1.04) srednjih škola iz Republike Hrvatske. Upitnikom korištenja društvenih mreža, konstruiranim za potrebe ovog istraživanja, ispitano je koje društvene mreže i koliko često učenici posjećuju, pristupaju li im s mobitela, računala ili drugih uređaja te u kojim situacijama. Također su nas zanimali i razlozi provjeravanja i pregledavanja društvenih mreža. Iako je utvrđeno kako djevojke općenito češće koriste društvene mreže od mladića, postoje spolne razlike u učestalosti korištenja pojedinih društvenih mreža pri čemu djevojke češće koriste Facebook, Instagram i Snapchat, a mladići Twitter. Rezultati također upućuju na to da mladići češće koriste društvene mreže radi razmjene informacija, a djevojke radi zabave. Mlađi srednjoškolci češće od starijih koriste društvene mreže, i to najčešće radi identifikacije s vršnjacima i traženja uzbuđenja. Ne postoji razlika u čestini pristupanja društvenim mrežama s obzirom na materijalni status učenika ili veličinu mjesta u kojem žive, no učenici prosječnog materijalnog statusa općenito češće koriste internet od onih čiji je materijalni status ispodprosječan. Djevojke češće od mladića pristupaju društvenim mrežama kod kuće, u školi te kada su same izvan kuće, dok spolne razlike u čestini pristupanja društvenim mrežama u društvu nisu pronađene. Također, nisu utvrđene dobne razlike u čestini pristupanja društvenim mrežama ni u jednoj od ispitanih situacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija