Pregled bibliografske jedinice broj: 870867
Suvremeni kurikul i kompetencijski profil učitelja
Suvremeni kurikul i kompetencijski profil učitelja // Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi / Ivon, Hicela i Tomaš, Suzana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2013. str. 11-12 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 870867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni kurikul i kompetencijski profil učitelja
(The Contemporary Curriculum and Teachers' Competence Profile)
Autori
Blažević, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi
/ Ivon, Hicela i Tomaš, Suzana - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2013, 11-12
Skup
Sveučilište u profesionalnom usavršavanju učitelja u osnovnoj školi - znanstvena konferencija s međunarodnom suradnjom
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 06.11.2013. - 07.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikulum, kompetencije, učitelji, odgojno-obrazovna praksa
(curriculum, competencies, teachers, educational practice)
Sažetak
Suvremeni kurikul, kao odgovor na mnoge zahtjeve drugačijeg karaktera suvremenog društva, definira temeljne odgojno-obrazovne vrijednosti i ciljeve odgoja i obrazovanja te donosi okvir za stjecanje temeljnih i stručnih kompetencija učenika. Nositelji osmišljavanja i realizacije odgojno-obrazovne prakse temeljene na postavljenim vrijednostima i ciljevima, a usmjerene osiguravanju stjecanja definiranih kompetencija, jesu učitelji. U tom smislu od učitelja se očekuju mnogostruke uloge: od toga da budu uzori svojim učenicima, preko promišljanja odgojno-obrazovne prakse do samog djelovanja u skladu sa suvremenim kurikulom. Kako bi kvalitetno ostvarivali sve navedeno, suvremenim je učiteljima potreban niz kompetencija kao i permanentno stručno usavršavanje u njihovu razvoju. Analizirajući različite dimenzije učiteljskih kompetencija, u radu će se promišljati o onima najčešće spominjanima kao nužnima koje čine kompetencijski profil suvremenog učitelja, a to su: pedagoške, psihološke, metodičke, komunikacijske, socijalne, informacijsko- komunikacijske, interkulturalne, organizacijske te kompetencije za rad s djecom s posebnim potrebama. Rezultati empirijskog dijela istraživanja, koje je provedeno anonimnim anketiranjem među učiteljima razredne nastave Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije, pokazat će koje kompetencije učitelji, prema vlastitoj prosudbi, smatraju nužnima kod današnjih učitelja kako bi što kvalitetnije realizirali zadaće suvremenog kurikula te koje kompetencije smatraju osobno kod sebe najviše, a koje najmanje razvijene. Nadalje, rezultati će istraživanja prikazati, prema procjeni učitelja, kompetencijski profil današnjih učitelja i razinu razvijenosti pojedinih kompetencija učitelja. Doprinos rezultata empirijskog istraživanja ogleda se u ukazivanju na trenutnu kompetentnost današnjih učitelja u odnosu na poželjnu te detekciju područja kompetentnosti koje treba dodatno razvijati kod učitelja. Ovi podatci mogu poslužiti institucijama koje se kontinuirano i sustavno brinu o profesionalnom razvoju učitelja stručnim usavršavanjem kao i onima koji osposobljavaju buduće učitelje u kreiranju njihovih programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA