Pregled bibliografske jedinice broj: 870710
Percepcija potrošača o važnosti ekološki prihvatljive ambalaže prehrambenih proizvoda
Percepcija potrošača o važnosti ekološki prihvatljive ambalaže prehrambenih proizvoda, 2017., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 870710 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija potrošača o važnosti ekološki prihvatljive ambalaže prehrambenih proizvoda
(Consumer perception on importance of environmentally friendly food packaging)
Autori
Bilogrević, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.04
Godina
2017
Stranica
61
Mentor
Petljak, Kristina
Ključne riječi
ekološki prihvatljiva ambalaža, ponašanje potrošača, povijest ambalaže, recikliranje, utjecaj na okoliš, eko oznake
(environmentally friendly packaging, consumer behavior, history of packaging, recycling, environmental impact, eco-labels)
Sažetak
Suvremenu proizvodnju ambalaže odlikuje veliki izbor ambalažnog materijala i oblika ambalaže, a kako ambalaža ima kratki životni vijek neophodno je osigurati mjere smanjivanja proizvodnje ambalaže te sprječavanje nastanka ambalažnog otpada. Količine i vrste otpada kroz povijest su se mijenjale slično kao i praksa njihovog zbrinjavanja, a značajne promjene usko se vežu uz industrijski razvoj. Recikliranje ambalaže može uvelike pridonijeti smanjivanju gomilanja otpada na odlagalištima i akumulirati velike količine sirovina koje će se moći upotrijebiti kao kvalitetne sekundarne sirovine u nekom drugom proizvodnom procesu. Na tržištu gotovo da i nema proizvoda koji nema istaknute simbole koje bi kupcima trebali dati informacije kako o proizvodu tako i o ambalaži u koju su proizvodi upakirani. No rijetko tko ih zna protumačiti, često su nejasni, pa na kraju gube smisao. Iako većina potrošača obraća pažnju na znakove, jedan dio ih nikad ne provjerava, između ostalog jer ih smatraju nevažnima. U radu se istražuje percepcija potrošača o važnosti ekološki prihvatljive ambalaže prehrambenih proizvoda. Provedeno je primarno istraživanje na uzorku od 115 ispitanika. Istraživalo se ponašanje potrošača prilikom odabira ambalaže prehrambenih proizvoda. Rezultati istraživanja upućuju na to da su briga za okoliš i manja opasnost za zdravlje glavni motivi za kupnju prehrambenih proizvoda u ekološki prihvatljivoj ambalaži. Ispitanici smatraju da drvo i papir imaju najmanji utjecaj na okoliš, dok plastika i staklo imaju najveći negativni utjecaj na okoliš.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina