Pregled bibliografske jedinice broj: 870609
Interkulturalizam u nastavi prirode i društva
Interkulturalizam u nastavi prirode i društva // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), tematski broj; 189-200 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 870609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalizam u nastavi prirode i društva
(Interculturalism in science)
Autori
Blažević, Ines
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 65
(2016), Tematski broj;
189-200
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
građanski odgoj i obrazovanje, interkulturalna kompetencija učitelja, multikulturalizam, nastavni sadržaji prirode i društva, interkulturalni odgoj i obrazovanje
(civic education, intercultural competence of teachers, multiculturalism, teaching content and the nature of society, intercultural education)
Sažetak
Suvremeni globalizacijski procesi u multikulturalnom okruženju, zasnovanom na idejama pluralizma i interkulturalizma, imaju neposrednu implikaciju na novu sliku škole kao i nove zahtjeve školi. Kao odgovor suvremenim društvenim zahtjevima škola nudi interkulturalni odgoj i obrazovanje, kao suvremeni oblik odgoja i obrazovanja za život u demokraciji i kulturnom pluralizmu. Na tragu ideje interkulturalizma uveden je Program međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole s ciljem pripreme informiranog, aktivnog i odgovornog građanina koji će znanjima, stavovima, vještinama komunikacije i interakcije na svim razinama društvene multikulturalne zajednice biti osposobljen za interkulturalno djelovanje. Realizaciji Programa može se pridonijeti svim nastavnim predmetima, a posebice nastavnim sadržajima prirode i društva kada se radi o provedbi u razrednoj nastavi uz poseban naglasak na način realizacije interkulturalnih sadržaja jer interkulturalizam podrazumijeva puno više od postojanja svjesnosti o različitostima. Rezultati empirijskog dijela istraživanja koje je provedeno među učiteljima razredne nastave Splitsko- dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije prikazat će razinu interkulturalne kompetentnosti današnjih učitelja i način provedbe interkulturalnog odgoja i obrazovanja, posebice u nastavi prirode i društva. Dobiveni rezultati istraživanja mogu biti poticaj za promišljanje prilikom kreiranja programa obrazovanja učitelja, kako inicijalnog tako i cjeloživotnog, kako bi što uspješnije promicali interkulturalne vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts