Pregled bibliografske jedinice broj: 870606
Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama nacionalnog okvirnog kurikuluma
Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim sastavnicama nacionalnog okvirnog kurikuluma // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanjav, 64 (2015), 2; 250-264 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 870606 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja prema vrijednostima kao temeljnim
sastavnicama nacionalnog okvirnog kurikuluma
(Teachers' attitudes towards values as fundamental
components of the national curriculum framework)
Autori
Sablić, Marija ; Blažević, Ines
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanjav (0037-654X) 64
(2015), 2;
250-264
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
vrijednosti, nacionalni okvirni kurikulum, učitelji, vrijednosni ciljevi
(values, national curriculum framework, teachers, values learning objectives)
Sažetak
Nacionalni okvirni kurikulum temeljni je dokument koji na nacionalnoj razini donosi vrijednosti i opće ciljeve odgoja i obrazovanja. Odgojem i obrazovanjem izričemo kakvo društvo želimo biti i kakvog čovjeka želimo odgajati i obrazovati. Važno je stoga prepoznati zajedničke vrijednosti koje trebaju podupirati odgojno-obrazovno djelovanje. U tom smislu od učitelja se očekuje promišljanje o vrijednostima te djelovanje u skladu sa zajednički usuglašenim društveno-kulturnim i odgojno-obrazovnim vrijednostima. Nacionalni okvirni kurikulum osobitu pozornost daje sljedećim vrijednostima: znanju, solidarnosti, identitetu i odgovornosti. One proizlaze iz opredijeljenosti hrvatske obrazovne politike za cjelovit osobni razvoj učenika, za čuvanje hrvatske duhovne i materijalne nacionalne baštine, za europski suživot i za stvaranje društva znanja. U radu se promišlja o ulozi učitelja kao nositelja temeljnih vrijednosti u suvremenoj školi. Cilj ovoga istraživanja ispitati je kojim vrijednostima učitelji daju prioritet prilikom njihova integriranja u sadržaje temeljnog obrazovanja i svakodnevnoga školskog života. U ispitivanju su sudjelovali učitelji razredne nastave iz dva grada, Osijeka i Splita. Podatci su prikupljeni pomoću anketnoga upitnika. Upitnik se sastoji od 66 tvrdnji koje se odnose na procjenu važnosti pojedine vrijednosti. S obzirom na dobivene rezultate istraživanja očekuje se da će u suvremenom nastavnom procesu biti zastupljene temeljne vrijednosti. Osim materijalnih, ekonomskih, znanstvenih, tehničkih, bioloških i prirodnih vrijednosti u odgojno-obrazovnomu sustavu potrebno je podjednako ugraditi i isticati društvene, estetske, kulturne, duhovne, religiozne i moralne vrijednosti. Od suvremenoga se učitelja očekuje odgoj i obrazovanje odgovorne, istinoljubive, poštene, mirotvorne, tolerantne i solidarne osobe, osobe stvaralačkoga duha, s dubokim osjećajem za obitelj i za očuvanje hrvatske nacionalne baštine, koja poštuje vrijednosti drugih kultura i naroda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts