Pregled bibliografske jedinice broj: 870143
Strukturalno modeliranje (SEM) u pedagogiji
Strukturalno modeliranje (SEM) u pedagogiji // Novi pristupi metodologiji istraživanja odgoja / Opić, Siniša ; Bognar, Branko ; Ratković, Snežana (ur.)., 2017. str. 54-78
CROSBI ID: 870143 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strukturalno modeliranje (SEM) u pedagogiji
(Structural Equation Modeling (SEM) in Pedagogy)
Autori
Opić, Siniša ; Maras, Nevenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Novi pristupi metodologiji istraživanja odgoja
Urednik/ci
Opić, Siniša ; Bognar, Branko ; Ratković, Snežana
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
54-78
ISBN
978-953-8115-18-9
Ključne riječi
kvalitativna metodologija, kvantitativna metodologija, istraživanje odgoja
(quantitative methods, qualitative methods, mixed methods research)
Sažetak
Autori prikazuju specifičnosti primjene strukturalnog modeliranja (SEM) u pedagogiji. U radu su ukazane specifičnosti mjernog modela (CFA) i strukturnog modela, te rekurzivnih i nerekurzivnih modela. Elaborirani su apsolutni, inkrementalni (relativni, komparativni) i parsimonični indeksi prikladnosti. Poseban naglasak stavljen je na analizu traga kao posebnu vrstu SEM-a, te njezin grafički prikaz - dijagram traga.Prikazan je i testiran medijacijski odnos te je objašnjena moderacija. Konstruiran je i inicijalni konfirmatorni model (CFA) u SEM-u. S ciljem konstruiranja pouzdanog CFA modela (budući da su indeksi prikladnosti loši) provedena je modifikacija s ciljem podudaranja empirijskog i hipotetskog/prediktivnog modela. Dodatno, s ciljem dobivanja boljeg, pouzdanijeg modela u CFA elaborirani (testirani) su dodatni testovi (Common Method Bias) s ciljem utvrđivanja vrijednosti varijance koja može biti objašnjena zasebnim/jednim faktorom, poput: Herman's single factor, Common Latent Factor i Marker variable.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb