Pregled bibliografske jedinice broj: 869600
Miskoncepcije o psihologiji kod studenata psihologije
Miskoncepcije o psihologiji kod studenata psihologije // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa : Knjiga sažetaka / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski Fakultet, Sveučilište u Zagrebu, 2017. str. 116-116 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 869600 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Miskoncepcije o psihologiji kod studenata
psihologije
(Misconceptions about psychology among psychology
students)
Autori
Bajšanski, Igor ; Žauhar, Valnea ; Valerjev, Pavle
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa : Knjiga sažetaka
/ Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka - Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski Fakultet, Sveučilište u Zagrebu, 2017, 116-116
Skup
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.04.2017. - 08.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pogrešne predodžbe, metakognicija, procjena sigurnosti
(misconceptions, metacognition, judgment of confidence)
Sažetak
Pogrešne predodžbe o psihologiji široko su rasprostranjene među psiholozima, ali i kod studenata psihologije. Cilj je istraživanja bio ispitati razlike u stupnju prihvaćanja pogrešnih predodžbi o psihologiji između studenata prve godine preddiplomskog studija psihologije i studenata diplomskog studija psihologije. Nadalje, ispitana je i povezanost između prihvaćanja pogrešnih predodžbi i metakognitivnih procjena sigurnosti u točnost odgovora, kao i povezanost između prihvaćanja pogrešnih predodžbi i metakognitivnih procjena sigurnosti u točnost odgovora, kao i povezanost između prihvaćanja pogrešnih predodžbi i različitih samoprocjena stilova mišljenja. U istraživanju je sudjelovalo 126 studenata prve godine preddiplomskog studija psihologije i 92 studenta diplomskog studija psihologije Sveučilišta u Rijeci, Zadru i Mostaru. Sudionici su ispunjavali test pogrešnih predodžbi o psihologiji koji je uključivao 64 tvrdnje, a za svaku su tvrdnju procjenjivali vlastitu sigurnost u točnost odgovora. Test je uključivao tvrdnje koje se odnose na široko rasprostranjene pogrešne predodžbe o psihologiji, a sadržajno je pokrivao različita područja psihologije. Osim toga, korišteni su i upitnici Aktivnog otvorenog mišljenja, Potrebe za kognicijom, Epistemičkog stila (standardni i intelektualni stil) i paranormalnih vjerovanja. Studenti diplomskog studija pokazali su manji stupanj prihvaćanja pogrešnih predodžbi (31%) u odnosu na studente prve godine preddiplomskog studija (45%), kao i manju pretjeranu samouvjerenost. Međutim, kod obje grupe studenata stupanj prihvaćanja pogrešnih predodđbi je visok, a obje grupe studenata pokazuju i pretjeranu samouvjerenost u točnost vlastitih odgovora. Prihvaćanje pogrešnih predodžbi visoko je pozitivno povezano s pretjeranom samouvjerenošću kod obje grupe studenata. Prihvaćanje pogrešnih predodžbi bilo je negativno povezano s aktivnim otovorenim mišljenjem, potrebom za kognicijom i intelektualnim epistemičkim stilom, a pozitivno sa standardnim epistemičkim stilom i s paranormalnim vjerovanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-4139 - Metakognicija kod kategorijalnog učenja, mišljenja i razumijevanja (METCALTHIC) (Domijan, Dražen, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Zadru