Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 869597

Neke odrednice školskog postignuća iz matematike i uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka


Koludrović, Morana; Mišurac, Irena; Reić Ercegovac, Ina
Neke odrednice školskog postignuća iz matematike i uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Arambašić, L., Erceg, I., Kamenov, Ž. (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 147-147 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 869597 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neke odrednice školskog postignuća iz matematike i uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka
(Some determinants of academic achievement in mathematics and success in problem solving tasks)

Autori
Koludrović, Morana ; Mišurac, Irena ; Reić Ercegovac, Ina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Arambašić, L., Erceg, I., Kamenov, Ž. - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017, 147-147

Skup
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.08.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
problemski zadaci, matematika, matematički self-koncept, interes
(problem solving tasks, mathematics, mathematical self-concept, interest)

Sažetak
Rad se bavi ispitivanjem uspješnosti rješavanja problemskih zadataka i školskog postignuća iz matematike pri čemu se htjelo ispitati je li uloga prediktorskih varijabli jednaka u objašnjenju individualnih razlika u zaključnoj ocjeni iz matematike i uspješnosti rješavanja problemskih zadataka. U istraživanju je sudjelovalo 780 učenika (158 razredne i 345 predmetne nastave te 277 gimnazijalaca), od čega 396 učenika i 384 učenice. Primijenjene su skale matematičkog self – koncepta i interesa za matematiku te problemski zadaci iz matematike koji su s obzirom na potrebna matematička znanja primjereni najmlađem poduzorku. Rezultati dobnih i spolnih razlika u zaključnim ocjenama iz matematike potvrdili su već poznate nalaze. Naime, djevojke su imale značajno bolje ocjene u sve tri dobne skupine, dok su s obzirom na dob zaključne ocjene bile najviše u razrednoj nastavi, značajno niže u predmetnoj, a najniže u gimnazijalaca. Kada je riječ o dobnim razlikama, isto je utvrđeno i za matematički self- koncept te interes za matematiku kod kojih pak nije bilo značajnih spolnih razlika. Suprotno trendovima u ocjenama iz matematike, rezultati uspješnosti rješavanja problemskih zadataka pokazali su da se učenici razredne i predmetne nastave ne razlikuju međusobno, dok su gimnazijalci postigli značajno bolje rezultate. Posebno je zanimljivo da su u rješavanju problemskih zadataka učenici u odnosu na učenice bili uspješniji u sve tri dobne skupine. O različitim odrednicama školskog postignuća iz matematike i uspješnosti rješavanja problemskih zadataka govore rezultati HRA koji su pokazali da je jedini zajednički prediktor tim dvama kriterijima matematički self-koncept čije više vrijednosti u oba slučaja pridonose boljim rezultatima. Ostali prediktori (dob, spol, obrazovanje roditelja i interes za matematiku) na različite su načine povezani s ocjenama iz matematike odnosno s uspješnošću u rješavanju problemskih zadataka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu


Citiraj ovu publikaciju:

Koludrović, Morana; Mišurac, Irena; Reić Ercegovac, Ina
Neke odrednice školskog postignuća iz matematike i uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Arambašić, L., Erceg, I., Kamenov, Ž. (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 147-147 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Koludrović, M., Mišurac, I. & Reić Ercegovac, I. (2017) Neke odrednice školskog postignuća iz matematike i uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka. U: Arambašić, L., Erceg, I., Kamenov, Ž. (ur.)23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Mi\v{s}urac, Irena and Rei\'{c} Ercegovac, Ina}, year = {2017}, pages = {147-147}, keywords = {problemski zadaci, matematika, matemati\v{c}ki self-koncept, interes}, title = {Neke odrednice \v{s}kolskog postignu\'{c}a iz matematike i uspje\v{s}nosti u rje\v{s}avanju problemskih zadataka}, keyword = {problemski zadaci, matematika, matemati\v{c}ki self-koncept, interes}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Mi\v{s}urac, Irena and Rei\'{c} Ercegovac, Ina}, year = {2017}, pages = {147-147}, keywords = {problem solving tasks, mathematics, mathematical self-concept, interest}, title = {Some determinants of academic achievement in mathematics and success in problem solving tasks}, keyword = {problem solving tasks, mathematics, mathematical self-concept, interest}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font