Pregled bibliografske jedinice broj: 869597
Neke odrednice školskog postignuća iz matematike i uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka
Neke odrednice školskog postignuća iz matematike i uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Arambašić, L., Erceg, I., Kamenov, Ž. (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 147-147 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 869597 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke odrednice školskog postignuća iz matematike i uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka
(Some determinants of academic achievement in mathematics and success in problem solving tasks)
Autori
Koludrović, Morana ; Mišurac, Irena ; Reić Ercegovac, Ina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka
/ Arambašić, L., Erceg, I., Kamenov, Ž. - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017, 147-147
Skup
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.08.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
problemski zadaci, matematika, matematički self-koncept, interes
(problem solving tasks, mathematics, mathematical self-concept, interest)
Sažetak
Rad se bavi ispitivanjem uspješnosti rješavanja problemskih zadataka i školskog postignuća iz matematike pri čemu se htjelo ispitati je li uloga prediktorskih varijabli jednaka u objašnjenju individualnih razlika u zaključnoj ocjeni iz matematike i uspješnosti rješavanja problemskih zadataka. U istraživanju je sudjelovalo 780 učenika (158 razredne i 345 predmetne nastave te 277 gimnazijalaca), od čega 396 učenika i 384 učenice. Primijenjene su skale matematičkog self – koncepta i interesa za matematiku te problemski zadaci iz matematike koji su s obzirom na potrebna matematička znanja primjereni najmlađem poduzorku. Rezultati dobnih i spolnih razlika u zaključnim ocjenama iz matematike potvrdili su već poznate nalaze. Naime, djevojke su imale značajno bolje ocjene u sve tri dobne skupine, dok su s obzirom na dob zaključne ocjene bile najviše u razrednoj nastavi, značajno niže u predmetnoj, a najniže u gimnazijalaca. Kada je riječ o dobnim razlikama, isto je utvrđeno i za matematički self- koncept te interes za matematiku kod kojih pak nije bilo značajnih spolnih razlika. Suprotno trendovima u ocjenama iz matematike, rezultati uspješnosti rješavanja problemskih zadataka pokazali su da se učenici razredne i predmetne nastave ne razlikuju međusobno, dok su gimnazijalci postigli značajno bolje rezultate. Posebno je zanimljivo da su u rješavanju problemskih zadataka učenici u odnosu na učenice bili uspješniji u sve tri dobne skupine. O različitim odrednicama školskog postignuća iz matematike i uspješnosti rješavanja problemskih zadataka govore rezultati HRA koji su pokazali da je jedini zajednički prediktor tim dvama kriterijima matematički self-koncept čije više vrijednosti u oba slučaja pridonose boljim rezultatima. Ostali prediktori (dob, spol, obrazovanje roditelja i interes za matematiku) na različite su načine povezani s ocjenama iz matematike odnosno s uspješnošću u rješavanju problemskih zadataka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu