Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 869324

Ovladavanje sinonimima u školskome razdoblju jezičnoga razvoja govornika hrvatskoga jezika


Petrović, Bernardina; Vignjević, Jelena
Ovladavanje sinonimima u školskome razdoblju jezičnoga razvoja govornika hrvatskoga jezika // Jezik : časopis za kulturu hrvatskoga književnog jezika, 62 (2015), 1; 15-28 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 869324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ovladavanje sinonimima u školskome razdoblju jezičnoga razvoja govornika hrvatskoga jezika
(Mastering Synonyms in the School Period of Linguistic Development of the Speakers of the Croatian Language)

Autori
Petrović, Bernardina ; Vignjević, Jelena

Izvornik
Jezik : časopis za kulturu hrvatskoga književnog jezika (0021-6925) 62 (2015), 1; 15-28

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
sinonim, metajezično znanje, dijete školske dobi
(synonym, metalinguistic knowledge, school age child)

Sažetak
Rad donosi teorijske postavke o sinonimima i o sinonimiji kao paradigmatskom odnosu među leksemima, te o ovladavanju sinonimima tijekom jezičnoga razvoja. Kako je za usvajanje sinonima bitna određena razina kognitivnoga, ali i metajezičnoga, poglavito metasemantičkoga i metapragmatičkoga, znanja, njima se ovladava u kasnijem jezičnom razvoju, tj. od početka školske dobi govornika. Ovladavanje sinonimima kao metajezičnim znanjem potiče se eksplicitnim učenjem. Provedeno istraživanje pokazalo je kako je poznavanje sinonima u pozitivnoj korelaciji s čitačkim navikama, s poticajnom okolinom, te s izloženosti govornika učenju većeg broja stranih jezika. Na vještinu upotrebe sinonima u stvaralačkom pripovjednom tekstu, pokazalo je istraživanje, utječe broj stranih jezika koje govornik usvaja te govornikove čitačke navike. Spoznaje do kojih je provedeno istraživanje dovelo prinos su proučavanju ovladavanja hrvatskim jezikom u školskoj dobi jezičnoga razvoja, posebno ovladavanja metajezičnim znanjem. Rezultati ukazuju na smjernice metodičkoga pristupa jezičnim sadržajima tijekom predškolskog jezičnog odgoja i školske jezične naobrazbe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Bernardina Petrović (autor)

Avatar Url Jelena Vignjević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović, Bernardina; Vignjević, Jelena
Ovladavanje sinonimima u školskome razdoblju jezičnoga razvoja govornika hrvatskoga jezika // Jezik : časopis za kulturu hrvatskoga književnog jezika, 62 (2015), 1; 15-28 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Petrović, B. & Vignjević, J. (2015) Ovladavanje sinonimima u školskome razdoblju jezičnoga razvoja govornika hrvatskoga jezika. Jezik : časopis za kulturu hrvatskoga književnog jezika, 62 (1), 15-28.
@article{article, author = {Petrovi\'{c}, Bernardina and Vignjevi\'{c}, Jelena}, year = {2015}, pages = {15-28}, keywords = {sinonim, metajezi\v{c}no znanje, dijete \v{s}kolske dobi}, journal = {Jezik : \v{c}asopis za kulturu hrvatskoga knji\v{z}evnog jezika}, volume = {62}, number = {1}, issn = {0021-6925}, title = {Ovladavanje sinonimima u \v{s}kolskome razdoblju jezi\v{c}noga razvoja govornika hrvatskoga jezika}, keyword = {sinonim, metajezi\v{c}no znanje, dijete \v{s}kolske dobi} }
@article{article, author = {Petrovi\'{c}, Bernardina and Vignjevi\'{c}, Jelena}, year = {2015}, pages = {15-28}, keywords = {synonym, metalinguistic knowledge, school age child}, journal = {Jezik : \v{c}asopis za kulturu hrvatskoga knji\v{z}evnog jezika}, volume = {62}, number = {1}, issn = {0021-6925}, title = {Mastering Synonyms in the School Period of Linguistic Development of the Speakers of the Croatian Language}, keyword = {synonym, metalinguistic knowledge, school age child} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font