Pregled bibliografske jedinice broj: 869324
Ovladavanje sinonimima u školskome razdoblju jezičnoga razvoja govornika hrvatskoga jezika
Ovladavanje sinonimima u školskome razdoblju jezičnoga razvoja govornika hrvatskoga jezika // Jezik : časopis za kulturu hrvatskoga književnog jezika, 62 (2015), 1; 15-28 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 869324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ovladavanje sinonimima u školskome razdoblju jezičnoga razvoja govornika hrvatskoga jezika
(Mastering Synonyms in the School Period of Linguistic Development of the Speakers of the Croatian Language)
Autori
Petrović, Bernardina ; Vignjević, Jelena
Izvornik
Jezik : časopis za kulturu hrvatskoga književnog jezika (0021-6925) 62
(2015), 1;
15-28
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
sinonim, metajezično znanje, dijete školske dobi
(synonym, metalinguistic knowledge, school age child)
Sažetak
Rad donosi teorijske postavke o sinonimima i o sinonimiji kao paradigmatskom odnosu među leksemima, te o ovladavanju sinonimima tijekom jezičnoga razvoja. Kako je za usvajanje sinonima bitna određena razina kognitivnoga, ali i metajezičnoga, poglavito metasemantičkoga i metapragmatičkoga, znanja, njima se ovladava u kasnijem jezičnom razvoju, tj. od početka školske dobi govornika. Ovladavanje sinonimima kao metajezičnim znanjem potiče se eksplicitnim učenjem. Provedeno istraživanje pokazalo je kako je poznavanje sinonima u pozitivnoj korelaciji s čitačkim navikama, s poticajnom okolinom, te s izloženosti govornika učenju većeg broja stranih jezika. Na vještinu upotrebe sinonima u stvaralačkom pripovjednom tekstu, pokazalo je istraživanje, utječe broj stranih jezika koje govornik usvaja te govornikove čitačke navike. Spoznaje do kojih je provedeno istraživanje dovelo prinos su proučavanju ovladavanja hrvatskim jezikom u školskoj dobi jezičnoga razvoja, posebno ovladavanja metajezičnim znanjem. Rezultati ukazuju na smjernice metodičkoga pristupa jezičnim sadržajima tijekom predškolskog jezičnog odgoja i školske jezične naobrazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb