Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 869024

Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj kao koncepcijski modeli obrade intonacije i ritma u nastavi osnovnog glazbenog obrazovanja


Davorka Radica
Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj kao koncepcijski modeli obrade intonacije i ritma u nastavi osnovnog glazbenog obrazovanja // Bašćinski glasi : južnohrvatski etnomuzikološki godišnjak, 8 (2004), 143-175 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 869024 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj kao koncepcijski modeli obrade intonacije i ritma u nastavi osnovnog glazbenog obrazovanja
(Solfeggio Textbooks in Croatia as conceptual models of processing intonation and rhythm in elementary music education)

Autori
Davorka Radica

Izvornik
Bašćinski glasi : južnohrvatski etnomuzikološki godišnjak (1330-1128) 8 (2004); 143-175

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
udžbenici, solfeggio, intonacija, ritam
(textbooks, solfeggio, intonation, rhythm)

Sažetak
Polazeći od pretpostavke da za nastavu solfeggia nije moguće napisati udžbenik koji bi ispunjavao opće didaktičke odrednice pomagala za nastavu, u članku se autorski udžbenici za početno učenje solfeggia, izdani u Hrvatskoj tijekom 20. stoljeća, analiziraju kao koncepcijski modeli obrade intonacije i ritma. Tako se iz posredno tumačene logike glazbenih sadržaja traže pokazatelji poštivanja načela jedne od metoda intonacije te otkrivaju specifičnosti pristupa osvještavanju tonaliteta autora poput Z.Grgoševića, R.Matza, M.Magdalenića, B.Lazarina i dr. U tekstu se precizira i potencijalna korisnost svake knjige i mogućnost današnje uporabe u nastavi. Kritičkim predstavljanjem poznatih modela učenja solfeggia, ukazuje se ne samo na općenitu potrebitost cjelovitog osmišljavanja sadržajne problematike nastave, nego se predočuju i reprezentativni modeli koji u praksi mogu poslužiti kao polazište sistematizacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Split


Citiraj ovu publikaciju:

Davorka Radica
Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj kao koncepcijski modeli obrade intonacije i ritma u nastavi osnovnog glazbenog obrazovanja // Bašćinski glasi : južnohrvatski etnomuzikološki godišnjak, 8 (2004), 143-175 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Davorka Radica (2004) Udžbenici za solfeggio u Hrvatskoj kao koncepcijski modeli obrade intonacije i ritma u nastavi osnovnog glazbenog obrazovanja. Bašćinski glasi : južnohrvatski etnomuzikološki godišnjak, 8, 143-175.
@article{article, year = {2004}, pages = {143-175}, keywords = {ud\v{z}benici, solfeggio, intonacija, ritam}, journal = {Ba\v{s}\'{c}inski glasi : ju\v{z}nohrvatski etnomuzikolo\v{s}ki godi\v{s}njak}, volume = {8}, issn = {1330-1128}, title = {Ud\v{z}benici za solfeggio u Hrvatskoj kao koncepcijski modeli obrade intonacije i ritma u nastavi osnovnog glazbenog obrazovanja}, keyword = {ud\v{z}benici, solfeggio, intonacija, ritam} }
@article{article, year = {2004}, pages = {143-175}, keywords = {textbooks, solfeggio, intonation, rhythm}, journal = {Ba\v{s}\'{c}inski glasi : ju\v{z}nohrvatski etnomuzikolo\v{s}ki godi\v{s}njak}, volume = {8}, issn = {1330-1128}, title = {Solfeggio Textbooks in Croatia as conceptual models of processing intonation and rhythm in elementary music education}, keyword = {textbooks, solfeggio, intonation, rhythm} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font