Pregled bibliografske jedinice broj: 869012
Slobodni ritam ili promjena metarskog pristupa organizacije trajanja u nastavi solfeggia
Slobodni ritam ili promjena metarskog pristupa organizacije trajanja u nastavi solfeggia // Zbornik radova VII. međunarodnog simpozija Muzika u društvu / Talam, Jasmina ; Hadžić, Fatima (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2010. str. 324-335 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 869012 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slobodni ritam ili promjena metarskog pristupa
organizacije trajanja u nastavi solfeggia
(Free rhythm or chenges of meter access
organizations of duration in ear training teaching)
Autori
Radica, Davorka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova VII. međunarodnog simpozija Muzika u društvu
/ Talam, Jasmina ; Hadžić, Fatima - Sarajevo : Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2010, 324-335
Skup
VII. međunarodni simpozij Muzika u društvu
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 28.10.2010. - 30.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
slobodni ritam, metarski pristup organizaciji trajanja
(free rhythm, meter access organizations of duration)
Sažetak
Poput intonacije, koja u konačnici smjera atonalitetu i ritam se u nastavi solfeggia kreće prema načinu organizacije koja mu je analogna a to je tzv. slobodni ritam ili ritam oslobođen metarskog okvira. U tekstu se propituje potreba proširivanja okvira glazbenog razumijevanja, koje je, zahvaljujući tradicionalnom glazbenom obrazovanju, ograničeno na tonalitetnu sustavnost. Iz putova evolucije glazbenog materijala nakon napuštanja tonaliteta mogu se iščitati i smjernice odnosno načini proširenja i daljnje nadgradnje glazbeno-percepcijskih mogućnosti. Najbolji predložak takve nadgradnje na ritamskom planu predstavlja organizacija ritamske komponente u okviru inspirativnog i izrazito konzistentnog glazbenog jezika skladatelja O. Messiaena. Ritam je središnja kategorija njegovog glazbenog mišljenja i refleksija osobitog načina promišljanja glazbenog vremena (ideje susreta vječnog i vremenskog), a izravnu inspiraciju nalazi i u indijskoj tradicijskoj glazbi. U tekstu se obrazlaže pedagoška eksplikacija ovakvog načina promišljanja ritamske komponente u kojemu stvaran problem predstavlja posve novi način brojanja (multiplikacijski umjesto divizijskog), te nude konkretna rješenja upotrebljiva u nastavnoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost