Pregled bibliografske jedinice broj: 868821
Neka razmatranja o primjeni delfi metode u kvalitativnim istraživanjima odgoja i obrazovanja
Neka razmatranja o primjeni delfi metode u kvalitativnim istraživanjima odgoja i obrazovanja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 66 (2017), 1; 77-94 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 868821 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neka razmatranja o primjeni delfi metode u
kvalitativnim istraživanjima odgoja i obrazovanja
(Some Observations on the Implementation of the
Delphi Method in Qualitative Research Studies
in Education)
Autori
Eret, Lidija
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 66
(2017), 1;
77-94
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
delfi metoda ; delfi metoda u odgoju i obrazovanju ; kvalitativna istraživanja u odgoju i obrazovanju ; prognostičke metode u istraživanjima odgoja i obrazovanja
(Delphi method ; Delphi method in education ; prognostic methods in education research studies ; qualitative research studies in education)
Sažetak
Delfi metoda se već nekoliko desetljeća koristi kao prognostička metoda kojom se dobivaju podaci iz specifičnih područja istraživanja, a na temelju mišljenja i predviđanja stručnjaka toga područja. Osmišljena kako bi ukazala na trendove i mogući napredak u pitanjima koja se prvenstveno odnose na gospodarstvo, ekonomiju i politiku, uspješnošću u rezultatima pokazala se izuzetno prikladnom i u kvalitativnim istraživanjima odgoja i obrazovanja. Razlog je taj što su suvremena istraživanja usmjerena upravo na predviđanja uspješnosti određenih promjena i reformi u području odgoja i obrazovanja. Provedbi delfi metode u suvremenim istraživanjima u prilog ide ubrzani razvoj i napredak elektroničkih medija, odnosno digitalizacija komunikacije. Time se otvaraju drugačije i bolje mogućnosti provedbe delfi metode, razmjeni informacija, pristupu ispitanicima i obradi podataka. Ovaj rad donosi prikaz delfi metode, počevši od svrhe njene primjene do detaljnih metodoloških smjernica. Rad prvenstveno sadrži osvrt na rezultate suvremenih kvalitativnih istraživanja koja su delfi metodom pristupila problematici u pitanjima odgoja i obrazovanja. Ovim se radom također donose razmatranja uspješnosti primjene delfi metode u odgoju i obrazovanju, ali i neke dileme oko provedbe te istraživačke metode, a koje nalazimo u rezultatima suvremenih istraživanja ovog područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2013-11-3814 - Nastava i škola za net-generacije: unutarnja reforma nastave u osnovnim i srednjim školama (SCHOOL 4 NET-GEN) (Matijević, Milan, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Lidija Eret
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts